پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی، حکومت وابسته به اجرای احکام اسلامی و نشات گرفته از نهج البلاغه و نامه‌ حضرت امیر(ع) به مالک است، گفت: اگر به دنبال دستیابی به آرمان‌های اصلی انقلاب هستیم، لازمه آن حضور دولتی معتقد به احکام اسلام است که اخلاق، فرهنگ و تحقق عدالت در جامعه را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه امروز لازم است که صحبت‌ها، مواضع امام(ره) بازخوانی شود، اظهار داشت: در کنار نسل جوان که حضرت امام(ره) را درک نکرده بودند، نسل‌های قبلی نیز برای جلوگیری از تحریف انقلاب، لازم است که این سخنان را مجددا مطالعه کنند.

وی با اشاره به تهیه نخستین پیش نویس قانون اساسی در مجلس خبرگان رهبری در سال ۵۸، یادآور شد: از آنجایی که در پیش نویس اولیه قانون اساسی، مسأله ولایت فقیه مطرح نشده بود مرحوم آیت الله گلپایگانی به صراحت نسبت به این مساله ورود کردند و موضع گرفتند و در نامه‌ای خطاب به اعضا مجلس خبرگان تاکید کردند که اگر مسأله ولایت فقیه در قانون اساسی آورده نشود، هر حکومتی تشکیل شود، حکومت طاغوت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در همدان، نظام سیاسی غیر اسلامی و عدم مبتنی بر ولایت فقیه را، نظام طاغوتی دانست و گفت: نظام سیاسی غیر اسلامی، نظامی شرک آلودی است که زمینه ایجاد فساد اجتماعی، اخلاقی را در جامعه  به وجود می‌آورد و سبب معطل ماندن احکام اسلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی، حکومت وابسته به اجرای احکام اسلامی و نشات گرفته از نهج البلاغه و نامه‌ حضرت امیر(ع) به مالک است، مطرح کرد: اگر به دنبال دستیابی به آرمان‌های اصلی انقلاب هستیم، لازمه آن حضور دولتی معتقد به احکام اسلام است  که اخلاق، فرهنگ و تحقق عدالت در جامعه را در اولویت قرار دهد.

اشتباهات و کم کاری مسئولان ربطی به نظام و انقلاب ندارد

امام جمعه همدان افزود: اگر ضعفی در راستای تحقق اهداف انقلاب وجود دارد، باید بدانیم که آن ربطی به نظام و انقلاب اسلامی ندارد، بلکه به علت وجود افراد نااهل بر سر سفره انقلاب بوده و به همین دلیل حضرت امام(ره) نسبت به آنکه مردم اشتباه مسئولان را به اسم اسلام تمام کنند و مسئولان را نماد نظام اسلامی بدانند، اظهار نگرانی می‌کردند.

وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی مسئول باید خدمتگزار مردم باشد، ابراز کرد: زندگی مسئولان در حکومت اسلامی باید در تراز جامعه اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در صحبت‌های خود بر وجود امدادهای غیبی بسیار تاکید داشتند، گفت: تحولی که در جامعه به وجود آمد و اتحادی که در بین مردم از اقشار مختلف ایجاد شد را باید مصداق همین امدادهای غیبی و دست الهی بدانیم.

امام(ره) جوانان تربیت شده دوره پهلوی را به حر انقلاب تبدیل کرد

وی با بیان اینکه امام(ره) با تحول جوانان تربیت شده دوره پهلوی، آنها را به حر انقلاب تبدیل کرد، اظهار داشت: این انقلاب، زمینه ساز ظهور خواهد بود، اما لازمه آن تحقق پیش شرط‌هایی همچون همراهی مردم در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد:  حضرت امام(ره) در وصیت خود فرمودند، این انقلاب امانتی در دستان ما است، بنابراین وظیفه اصلی در رابطه با انقلاب، حفاظت، حمایت و دفاع از این امانت است.

وی، حمایت از انقلاب در شرایط فعلی را شرکت در انتخابات عنوان کرد و یادآور شد: درست است که مردم گله مندی‌هایی در زمینه مشکلات معیشتی، وجود مفاسد و رفتارهای برخی مسئولان دارند اما با وجود تمام این مشکلات، ملت ایران اسلامی، اصل نظام و انقلاب را قبول دارند و بارها با بصیرت خود ثابت کرده‌اند برای حفاظت از این امانت با تمام وجود در میدان حاضر هستند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha