چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، در اولین نشست فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: متأسفانه بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظرات با دروغ پردازی بر خلاف تقوا عمل کردند و به علمیّت و مدرک علمی حوزویان جفا کردند که لازم است عذرخواهی و جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، در اولین نشست فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد در سال جاری که با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل سالن اجتماعات حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) مدیریت استانی برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به مدیران، به تشریح اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب شخص اصلح پرداخت .

وی با نقل حدیثی از رسول اکرم (ص) بیان کرد: در کتاب شریف نهج الفصاحه آمده است: «إِذَا کَانَ أُمَرَاؤُکُمْ خِیَارَکُمْ وَ أَغْنِیَاؤُکُمْ سُمَحَاءَکُمْ وَ أَمْرُکُمْ شُورَی بَیْنَکُمْ فَظَهْرُ اَلْأَرْضِ خَیْرٌ لَکُمْ مِنْ بَطْنِهَا وَ إِذَا کَانَ أُمَرَاؤُکُمْ شِرَارَکُمْ وَ أَغْنِیَاؤُکُمْ بُخَلاَءَکُمْ وَ أُمُورُکُمْ إِلَی نِسَائِکُمْ فَبَطْنُ اَلْأَرْضِ خَیْرٌ لَکُمْ مِنْ ظَهْرِهَا » در این حدیث، حضرت می فرمایند: زمانی که فرمانروایان شما، از نیکان شما باشند و ثروتمندان شما، از سخاوتمندان شما باشند و در کارتان در میان خود مشورت کنید، در این صورت روی زمین برای شما بهتر از دل زمین خواهد بود و اگر حاکمان شما، از اشرار شما باشند و ثروتمندانتان، بخل بورزند و امورتان به دست زنانتان بیافتد، پس دل زمین برایتان بهتر از روی زمین است.

حجت الاسلام و المسلمین کارگرشورکی افزود: البته در اینجا منظور از زنان، زنان ناصالح است و در این ایام انتخابات و در مناظرات بین کاندیداهای ریاست جمهوری، می بینیم بعضی افراد برای جمع آوری رأی مردم، چگونه دَم از حمایت زنان و دفاع از حقوق آنان میزنند؛ آیا زنان، فقط زنان بی حجاب یا بدحجاب داخل خودروها هستند؟ برای مطالبات سایر زنان چه برنامه ای دارید، معلوم است که این حرف ها جنبه تبلیغاتی دارد، مردم باید آگاهانه در صحنه حضور یابند و درست انتخاب کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، این است که به مردم حق انتخاب و حق رأی داده شده است؛ قبل از انقلاب، اربابان و سفارتخانه ها و کشورهای خارجی به جای مردم تصمیم می گرفتند، اما دیدیم که بعد از انقلاب، حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) حق انتخاب را به خود ملت دادند و در این سالیان، مردم در انتخابات متعددی شرکت کردند که گاهی انتخابشان درست و البته گاهی هم نادرست بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد:  در منویات حکیمانه حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) آمده است: انتخابات یک روز است ولی اثرات آن برای چندین سال باقی است. پس باید دقت کرد که به چه کسی رأی می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: امروزه دشمنان خواستار عدم مشارکت ما در انتخابات هستند؛ آنها خیر خواه ما نیستند پس حضور فعال در پای صندوق های رأی و انتخاب فرد اصلح، یک مسئولیت شرعی، عقلی و ملی است و امروز مسئله اول، مشارکت حداکثری و مسئله بعد، انتخاب درست و رأی به شخص اصلح می باشد و عمده مشکلاتی که در حال حاضر، کشور و مردم را گرفتار کرده است، ناشی از انتخاب نادرست ومدیران ناکار آمد می باشد.

این مسئول حوزوی با ذکر روایت دیگری از کتاب نهج الفصاحه، بیان داشت: « أَیُّمَا رَجُلٍ اسْتَعْمَلَ رَجُلاً عَلَی‏ عَشَرَةِ أَنْفُسٍ عَلِمَ أَنَّ فِی الْعَشَرَةِ أَفْضَلُ مِمَّنِ اسْتَعْمَلَ فَقَدْ غَشَّ اللَّهَ وَغَشَّ رَسُولَهُ وَغَشَّ جَمَاعَةَ الْمُسْلِمِینَ » هرکس فردی را به ریاست ده تن بگمارد و بداند که در میان آنان، فردی شایسته تر از او هست، بی‏گمان به خدا و پیامبرش و همه مسلمانان خیانت کرده است.

وی با بیان اینکه از این حدیث گرانقدر میتوان پی برد که انتخاب صحیح و درست، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به این موضوع توجه شود،  تصرح کرد: عدم شرکت در انتخابات به نفع مردم نخواهد بود و انتخاب نادرست هم به صلاح آنان نیست ور وظیفه ما این است که این موضوع را برای مردم تبیین و در این خصوص آگاهی بخشی کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اضافه کرد:  باید ملاک ها و معیارهای انتخاب درست، از قانون اساسی وفرمایشات مقام عظمای رهبری (مد ظلّه) و دیگر بزرگان برای مردم بازگو شود؛ البته ایمان وتقوا، خیلی مهم است اگر ایمان باشد از هیچ قدرتی به جز خدا نمی ترسند و اگر تقوا باشد، دیگر بی عدالتی و تبعیض و اختلاس و اتهام  ودروغ در جامعه ... وجود نخواهد شد.

وی بیان کرد: متأسفانه بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظرات با دروغ پردازی بر خلاف تقوا عمل کردند و به علمیّت و مدرک علمی حوزویان جفا کردند  که لازم است عذرخواهی و جبران شود.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر در پایان سخنان خود، در خصوص مسائل جاری مدارس علمیه خواهران استان، از جمله وضعیت پذیرش سال تحصیلی جدید، نکاتی را بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha