جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبلیغ

حوزه/ طلبه مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهراء(س) اصفهان، از پایان نامه خود با عنوان «تحلیل ادبی آیه تبلیغ (۶۷ مائده)» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، معصومه خدارحمی، طلبه مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهراء(س)  اصفهان، امروز از پایان نامه خود با عنوان «تحلیل ادبی آیه تبلیغ (۶۷ مائده)» با راهنمایی دکتر ولی الله جعفری فشارکی، دفاع کرد.

خدارحمی در دفاع از پایان نامه خود گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه ادبیات در فهم بهتر آیات الهی، انگیزه­ای برای مخاطبان قرآن ایجاد می ­شود تا با دانستن هریک از نکات ادبی و آرایه‌ها، جذابیت آن را در پژوهش افزایش دهند و با پرداختن به معنای لغوی کلمات و با تکیه بر قواعد صرف،  نحو و فهمیدن نکات بلاغی عبارات، اغراض و ظرافت‌های آیات را درک کنند.

وی ادامه داد: آیه شریفه: «یَا أیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أنزِلَ إلَیْکَ مِن رَبِّکَ وَ إن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رسَالَتَهُ وَ اللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إنَّ اللَّهَ لَا یَهدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِین» از جمله آیات مهمی است و در آن ابلاغ امری به پیامبر (ص) واگذار شده که عدم ابلاغ آن مساوی است با عدم ابلاغ رسالت و مطابق نظر شیعیان این آیه مربوط به ابلاغ امر ولایت و امامت است.

طلبه مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهراء(س)  اصفهان اظهار کرد: در این پژوهش نکات ادبی (لغوی، صرفی، نحوی، بلاغی) آیه ۶۷ سوره مائده که به آیه تبلیغ شناخته می‌شود بیان شده است.

وی گفت: این پژوهش با استناد به منابع لغوی و ادبیاتی (صرف، نحو، بلاغت) و تفاسیر ادبی فریقین و گردآوری مطالب به روش کتابخانه ­ای و پردازش توصیفی، تحلیلی به تحلیل این آیه پرداخته و با بهره‌مندی از علوم ادبی، کلمات و عبارات آیه شریفه را از منظر علم لغت، صرف، نحو و بلاغت مورد تحلیل قرار داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha