جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، دستگاه قضایی را ملجأ و پناهگاه ستمدیدگان دانست و با بیان اینکه دو ویژگی اخلاق‌مداری و اقناع محکوم‌علیه باید از ویژگی‌های مهم یک قاضی باشد، تصریح کرد: لازم است این دو ویژگی با قاطعیت، ملازم و همراه شوند تا هدف غایی دستگاه قضا حاصل شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان در حادثه هفتم تیر، به تشریح مهم‌ترین ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی شهید بهشتی به‌عنوان بنیان‌گذار قوه قضائیه پرداخت.

وی با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) در خصوص شخصیت جامع شهید بهشتی و به ویژه سخن معروف ایشان درباره مظلومیت این شهید گران‌قدر و نیز توصیف مقام معظم رهبری از مقام شامخ این شخصیت بزرگ، اظهار کرد: امثال شهید بهشتی در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار نادر هستند، به‌طوری‌که فقدان ایشان ضایعه بزرگی در نظام جمهوری اسلامی بود و درواقع جبران‌ناپذیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه دستگاه قضایی را ملجأ و پناهگاه ستمدیدگان دانست و با بیان اینکه دو ویژگی اخلاق‌مداری و اقناع محکوم‌علیه باید از ویژگی‌های مهم یک قاضی باشد، تصریح کرد: لازم است این دو ویژگی با قاطعیت، ملازم و همراه شوند تا هدف غایی دستگاه قضا حاصل شود.

در پایان این مراسم از تعدادی از قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضایی استان و سازمان‌های تابعه تجلیل شد و همچنین سید علی‌اصغر حسینی، معاون قضایی رئیس‌کل محاکم عمومی و انقلاب بجنورد به‌عنوان قاضی نمونه کشوری معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha