پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در بجنورد

حوزه/ استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان گفت: حقوق بشر آمریکایی یعنی نابودی انسان ها، توحش، بربریت و قتل سیستماتیک. رهبر انقلاب در این زمینه بسیار زیبا فرموده اند که رژیم آمریکا در حالی از حقوق بشر دم می زند که زشت ترین تصویرها را در نقض این مفهوم از خود به جای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل دانش عصر امروز در سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که در سالن همایش های پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، عنوان کرد: ویژگی های حقوق بشر جهان شمولی، غیرقابل سلب بودن، برابری طلبی، به هم پیوستگی و درهم تنیدگی را را شامل می شود و هیچ کسی را نمی توان از این حقوق محروم کرد.

وی افزود: برای حمایت از حقوق بشر اسنادهای گوناگونی تدوین شده است و در این میان آمریکا یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در داخل و خارج از کشور خود است.

استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان گفت: حاکمان استعمار آمریکا دارای سوابق فراوان ضد بشری هستند و این حکام، چگونه می توانند طلایه دار اجرای حقوق بشر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل دانش بیان کرد: آمریکا حقوق بشر را دستاویزی برای رسیدن به اهداف استعماری خود قرار داده است.

وی ادامه داد: وقتی  ماده یک حقوق بشری آمریکا را می بینیم، برابری تمام ملت های جهان به چشم می خورد، در عین حال همان دولت مبادرت به نقض برابری مردم دنیا می کند.

استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان با اشاره به جنایت های آمریکا در افغانستان تاکید کرد: آموزش و پرورش و پشتیبانی از گروه های تروریستی در عراق و سوریه و افغانستان، پشتیبانی از برده داری، حمایت از گروه های مسلح، ترور دانشمندان هسته ای، حمله به سکوهای نفتی ایران، حمله به لیبی پس از پیروزی انقلاب این کشور، حمله به کوبا و نیکاراگوئه، استفاده از سلاح شیمیایی و کشتن قریب به دو ونیم میلیون ویتنامی، قتل عام سرخ پوستان و کاهش جمعیت ۶۰ میلیونی آن ها به ۸۰۰ هزار نفر، حمله به معدنچیان در ویریجنیای غربی، شکنجه و آزار زندانیان ابوغریب، حمایت از اسرائیل علیه مردم بی دفاع، کودک آزاری، نابرابری و فشار بر قشر مستضعف، کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، حمایت از رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و نقض حقوق پناهجویان بخشی از جنایت های حاکمیت آمریکا در سال های گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل دانش مطرح کرد: حقوق بشر آمریکایی یعنی نابودی انسان ها، توحش، بربریت و قتل سیستماتیک. رهبر انقلاب در این زمینه بسیار زیبا فرموده اند که رژیم آمریکا در حالی از حقوق بشر دم می زند که زشت ترین تصویرها را در نقض این مفهوم از خود به جای گذاشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha