یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: آمریکایی ها در طول عمر ۲۵۰ ساله خود، ۲۰۰ جنگ را راه اندازی و مدیریت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسین اکبری عصر امروز در سومین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که در سالن همایش های پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، عنوان کرد: بزرگترین افتخار تاریخ آمریکا کسی بود که هیچ اعتقادی به خداوند نداشت.

وی افزود: در جنگ ایران و عراق، آمریکا و شوروی پشتیبان صدامی بودند که در مقابل دین ایستاده بود، شوروی و آمریکا اشتراکاتی با هم داشتند، اندیشه غیر خدایی، حمایت از صهیونیسم، دنیا طلبی و قدرت خواهی و ضدیت با حقوق بشر از این اشتراکات بود.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: در نشستی که بایدن رئیس جمهور ایالت متحده با پوتین داشت، تلاش بر این بود که پوتین را راضی کند که دوقطبی سابق را ایجاد کنند که اسلام نتواند در دنیا سر برآورد.

وی بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در تقابل با این دو قطبی بود و با محوریت دفاع از مظلوم در مقابل بلوک غرب و شرق ایستاد.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآور شد: آمریکایی ها سعی کردند که بعد از فروپاشی شوروی بر جهان حاکم شوند و اگر گفتمان انقلاب اسلامی نبود، این اتفاق محقق می شد.

اکبری تاکید کرد: آمریکایی ها در طول عمر ۲۵۰ ساله خود، ۲۰۰ جنگ را راه اندازی و مدیریت کردند.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها ۲۰ سال در افغانستان ماندند و امروز این سوال مطرح است که اگر طالبان تروریست بود، چرا با آن ها مذاکره کردند، اگر تروریست نبود، آمریکا به چه دلیل وارد افغانستان شد.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: آخرین اقدام مذبوحانه در یمن، معرفی انصارالله به عنوان ناقض حقوق کودکان بود. در لبنان، فلسطین، عراق و سوریه هم آمریکایی ها به دنبال نقض حقوق بشر بودند و بعد از شهادت شهید سلیمانی، پارلمان عراق اخراج آمریکایی ها از این کشور را به تصویب رساند.

اکبری اظهار داشت: دفاع از رژیم صهیونیستی یعنی ظلم به ملت های مسلمان؛ امروز بیش از ۷ هزار میلیارد دلار از سرمایه آمریکا صرف لشکرکشی به کشورهای مسلمان بوده و این درحالی است که هیچ توفیق خاصی نصیب این کشور نشده است.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها در دو راهی بدی قرار دارند، اگر در عراق بمانند، باید هزینه های اضافی صرف کنند، اگر هم خارج شوند، هیمنه ساختگی آن ها زیر سوال می رود.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: امروز ارتش اسرائیل توان مبارزه با جبهه مقاومت را ندارد و این جبهه هم ماهیت حقوق بشری غرب را عیان کرده و هم در میدان عمل عرصه را بر آنان تنگ کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha