جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عسکری نژاد قاری نمونه کشوری

حوزه/ اولین گردهمایی حلقات قرآنی طرح یاوران قرآن با همکاری پایگاه بسیج  و مسجد حضرت زینب(س) پردیسان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اولین گردهمایی حلقات قرآنی طرح یاوران قرآن با رعایت پروتکل های بهداشتی و با همکاری پایگاه بسیج  و مسجد حضرت زینب(س) پردیسان قم برگزار شد.

حجت الاسلام عسکری نژاد قاری نمونه کشوری در این گردهمایی در سخنانی گفت: زمان آن رسیده است که محافل و جلسات قرآنی ما بدون تکلف برگزار شود، سخت نگیریم تا فرزندانمان جذب جلسات قرآن بشوند.

وی افزود: فرزندانمان را همان ابتدای راه به جلسات حفظ و قرائت تخصصی نفرستیم بلکه چند ماهی با حضور در جلسات قرآن و بها دادن به آنها نسبت به جلسات و محافل قرآنی ایجاد علاقه و انگیزه کنیم  بعد این مرحله خودشان به صورت تخصصی قرآن را دنبال خواهند نمود.

این قاری نمونه کشوی تاکید کرد: برای پویا شدن جریان قرآنی کشور لازم است  تا ماهانه با برگزاری وتشکیل حلقات قرآنی در مساجد محل  مساجد را پایگاه قرار دهیم  و با این اقدام در وجود افراد حاشیه مساجد نسبت به قرآن ایجاد انگیزه بشود و پس از آن با حمایت مادی و معنوی از حلقات اطراف مساجد توسط هیات امنا و کانون فرهنگی و دارالقرآن مساجد در محلات رنگ و بوی قرآنی ایجاد کنیم.

 دبیر ستاد انس با قرآن کریم در پایان خاطرنشان ساخت: بدیهی است هر جا و هر حرکتی که توسط مردم مدیریت شود بدون شک موفق خواهد بود فلذا ما هم باید به این یقین برسیم که  اولا با ابلاغ استانداردهای آموزشی سخت وپیچیده به جامعه قرآنی سخت نگیریم تاتکلف زدایی بشود و ثانیا با تزریق امکانات اولیه مثل فراهم نمودن رحل و قرآن و امکانات اولیه برای مدیریت محلات توسط مساجد می توان جریان عظیم قرآنی کشور را احیا نمود.

کانال یاوران قرآن و راه ارتباطی با اعضای ستاد مردمی انس باقرآن کریم
                https://eitaa.com/yavarane_Quran

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha