یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

حوزه/ در دانشگاه فرهنگیان تا سال ۹۶ تعداد ۱۲ کرسی ترویجی برگزار شده بود و از سال ۹۶ تاکنون این کرسی های ترویجی به ۹۴ مورد رسیده و این نشان از رشد آن دارد.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، علی باقر طاهری نیا  امروز در آیین رونمایی از پنج کتاب درسی دانشگاه فرهنگیان  که در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد، گفت: دانشگاه فرهنگیان از معدود دانشگاه هایی است که از ابتدای تاسیس ماموریت مشخص داشته و سیاست های خود را به صورت مستمر بر اساس  ماموریت های مشخص ارائه می دهد.

معاون پژوهش  و فناوری دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: مأموریت دانشگاه فرهنگیان بر اساس اساسنامه شامل تامین، تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش می باشد.

وی گفت: جهت گیری و نقطه مطلوب این دانشگاه بر اساس برنامه راهبردی، کسب مرجعیت علمی در حوزه تعلیم و تربیت است.

طاهری نیا با اشاره به ارائه ۳۱ نشریه توسط دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: نشریات این دانشگاه در حوزه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، پژوهش در تربیت معلم، مطالعات کارورزی در تربیت معلم، فصل نامه آموزش پژوهشی، پژوهش در آموزش ابتدایی، پژوهش در آموزش زبان و ادبیات انگلیسی و فارسی و .... ارائه می شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان با اشاره به دیگر رسالت ها عنوان کرد: یکی از این رسالت ها، انتشار اسناد تاریخ تربیت معلم در ایران است که با عنوان اسنادی در حوزه تربیت معلم، از آن یاد می شود که به همت پژوهشگران حوزه فرهنگیان در قالب پنج جلدی آماده شده و به زودی منتشر می شود.

وی حمایت از پژوهشگران را از جمله اهداف دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: یکی دیگر از این مأموریت ها برگزاری همایش های علمی و تخصصی است  که به صورت دائمی برگزار می شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: در دانشگاه فرهنگیان تا سال ۹۶ تعداد ۱۲ کرسی ترویجی برگزار شده بود و از سال ۹۶ تاکنون این کرسی های ترویجی به ۹۴ مورد رسیده و این نشان از رشد آن دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha