سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/  بازدید رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور از مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه

حوزه/ تلاش ما این است با جذب مستعدترین طلبه ها در مرکز تربیت معلم مبلغ، حرکتی در بحث تعلیم و تربیت در تعامل با آموزش و پرورش به وجود بیاوریم و این امر زمانی میسر می شود که همه مسئولین مختلف آموزش و پرورش با حوزه همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکترحسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش ضمن بازدید از بخش های مختلف مرکز تربیت معلم مبلغ، در نشست با حجت الاسلام عبداللهی، رئیس این مرکز شرکت کرد.

در این نشست حجت الاسلام عبداللهی گفت: باگذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز مناسباتی بین حوزه و آموزش و پرورش طراحی نشده است این در حالی است که در حوزه ظرفیت های بسیار خوبی از نظر پژوهشی و علمی و... وجود دارد که از آن غفلت شده است و نتوانسته ایم برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش از آن استفاده کنیم.

رئیس مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه، افزود: در دوره مدیریت آیت الله اعرافی شاهد ارتقای مناسب بین دو نهاد و استفاده از ظرفیت های آن بودیم که از جمله، راه اندازی این مرکز بوده است.

وی بیان داشت: این مجموعه از زمان افتتاح،توانسته بارقه امید زیادی در دل طلاب در عرصه نظام تعلیم و تربیت ایجاد کند تا بتوانند در امر پیاده سازی نظام تربیتی مبتنی بر دین و اسلام قدمی بردارد که یکی از آن موارد در آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: همه تلاش ما در این مرکز این است با تربیت طلاب معلم مبلغ، بتوانیم گام های خوبی در عرصه نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش برداریم. این حرکت در این مرکز شروع شده و روز به روز شاهد اتفاقات بهتری در اینجا هستیم.

رئیس مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه افزود: در این مرکز چند دغدغه داریم. از جمله آن، جریان سازی حرکت معلم به معلم مبلغ برای همه افرادی که به نظام تعلیم و تربیت معلم دغدغه مند هستند. می باشد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از دغدغه های ما این است بتوانیم در عرصه جذب طلاب مستعد در بحث تعلیم و تربیت و تحول در این نظام گام های بهتری برداریم و با جذب این افراد، آنها را به عنوان معلم مبلغ تربیت  وارد آموزش و پرورش کنیم تا آنها هم بتوانند با ظرفیت و استعدادی که دارند نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش را متحول و عرصه جدیدی در بحث تربیت تبلیغ نوین باز کنند.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: در این رابطه تلاش ما این است بهترین و مستعدترین افراد شناسایی و جذب شوند، چرا که معتقدیم طلاب مستعد به دنبال کار تربیتی تبلیغ نوین هستند.

رئیس مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه افزود: تلاش دیگر ما این است با جذب مستعدترین طلبه های در این مرکز حرکتی در بحث تعلیم و تربیت در تعامل با آموزش و پرورش به وجود بیاوریم و این امر زمانی میسر می شود که همه مسئولین مختلف آموزش و پرورش با حوزه همکاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha