چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه / کرسی آزاد اندیشی با موضوع الزام حکومتی حجاب «چالش ها ورویکردها» از سوی حوزه علمیه خواهران استان قزوین و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین، امروز در مراسم کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزارشد گفت: حجاب و پوشش اسلامی که یکی از اوامر انسان ساز الهی و یکی از احکام حیات بخش اسلام در زندگی طیبه است و منطبق بر فطرت بشر و مبتنی بر نیازها و شرایط روانی او و زمینه ساز پویایی و کمال انسانی فرد و جامعه است.

حجت الاسلام کاطم لو خاطرنشان کرد: آنچه می تواند جامعه ای را از این آسیب های شوم مصون داشته و حفظ کند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن درجامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: زنان با حفظ حجاب خود و ترغیب آن در محیط خانواده و تربیت فرزندان خود می توانند فرهنگ ساز رعایت حریم و حرمت شخصیت خود و دختران و پسرانشان باشند.

وی ادامه داد: یک زن به عنوان مادر خانواده نقش اساسی و مربی گری در ترویج فرهنگ حجاب دارد تا بتواند فرزندان خود را به گونه ای چشم و دل پاک برای فردای بهتر حضور در جامعه تربیت کند.

وی اظهار کرد: عفاف و حجاب یک موضوع اجتماعی و فرهنگی است و باید با نگاهی دقیق و ظریف آن را مورد مطالعه قرارداد.

حجت الاسلام کاظم لو بیان کرد: مهم‌ترین آثار حجاب بر اساس روایات اسلامی، حفظ کرامت و شخصیت زنان و تکریم بنیان خانواده و تقویت آن است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین عنوان کرد: حجاب و عفاف جدا از باورهای دینی می‌تواند به رشد و تعالی جامعه کمک کند و مهم این است که این موضوع در سطح جامعه تقویت و گسترش یابد.

همچنین حجت الاسلام وحید هاشمی، معاون پژوهش مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین، در این مراسم به اهمیت حجاب و عفاف در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و بیان کرد: زن از نگاه اسلام دارای جایگاه رفیع و ارزشمندی به نام مادر است که اگر دستورات قرآنی را مورد توجه قرار دهد به آن جایگاه شایسته در پیشگاه الهی دست یافته و خود را از نگاه‌های شیطانی در امان داشته است.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: اسلام بر خلاف غرب، جایگاه زن را والا و ارزشمند می‌داند و به همین منظور در قرآن کریم بر مصونیت زن از نگاه‌های نامحرم تاکید و توصیه‌های فراوان شده است.

وی ادامه داد: در زمینه حجاب و عفاف، آیات قرآن، احادیث و روایات مختلفی برای زنان و مردان در جوامع اسلامی اشاره شده است و جایگاه رفیع زن در دین مقدس اسلام وهویتی که معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به زنان بخشید بیانگر این واقعیت مهم است.

 نقش برجسته حجاب و عفاف در رشد و تعالی جامعه

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha