پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

 حوزه / مدیر مرکز تخصصی کلام علامه رفیعی(ره) قزوین، از شروع ترم اول رشته مشاوره اسلامی در مهرماه ۱۴۰۰ خبرداد و گفت: در دوره های تخصصی مرکز علامه رفیعی حوزه علمیه استان قزوین نزدیک به ۵۰ دانش پژوه ثبت نام کرده اند که برای سال نخست مطلوب ارزیابی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد رضا سبحانی نیا، مدیر مرکز تخصصی کلام علامه رفیعی(ره) قزوین، امروز در جمع داوطلبان آزمون ورودی سطح ۳ رشته مشاوره اسلامی گفت: سال گذشته از شورای اعطای مجوزهای مبارک تخصص حوزه قم درخواست ۱۰ رشته برای قزوین شده بود که با چهار رشته و ۶ کلاس موافقت کرده و در سه چهار ماه گذشته امورات مقدماتی به خوبی انجام شده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا خاطرنشان کرد: برای رشته های قرآن، علوم حدیث، حقوق و قضای اسلامی و کلام اسلامی مجوز گرفته شده ولی یکی از این رشته ها به دلیل استقبال کم داوطلبان از سال آینده آغاز به کار می کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در دوره های تخصصی مرکز علامه رفیعی حوزه علمیه استان قزوین نزدیک به ۵۰ دانش پژوه ثبت نام کرده اند که برای سال نخست مطلوب ارزیابی می شود و سعی می شود با برگزاری هر چه بهتر این کلاس‌ها در سال‌های آینده شاهد استقبال بیشتر دانش پژوهان باشیم.

وی اظهار کرد: عملکرد، تعهد و نظم دانش پژوهان و مسئولان برگزاری کلاس ملاک بسیار مناسبی برای این دوره ها می باشد که امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم به خوبی انجام شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: برای رشته کلام اسلامی نیز در سطوح دو و سه اخذ مجوز شده که متاسفانه تعداد داوطلبان این رشته به حدنصاب نرسید و امسال این کلاس‌ها تشکیل نمی‌شود و امیدواریم در سال آینده و با داشتن کارنامه قابل قبول از رشته‌هایی همچون کلام که بسیار پرمحتوا است استقبال شود.

حجت الاسلام سبحانی نیا عنوان کرد: با حمایت نماینده ولی فقیه در استان بخشی از مسجد جامع و شبستان جنوب غربی برای برپایی این مرکز تخصصی در اختیار حوزه علمیه قرار گرفته و طی دو ماه آینده تجهیز و آماده سازی شده و کلاس‌ها در آن مجموعه که دارای فضایی وسیع و معنوی است، برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: عملکرد خوب و متعهد بودن ما در این مرکز، تبلیغی مثبت خواهد بود تا در دوره‌های بعدی دانش پژوهان بیشتری جذب شوند؛ از این رو ما نسبت به آیندگان متعهد و موظف هستیم.

حجت الاسلام سبحانی نیا ضمن موفقیت برای داوطلبان بیان کرد: ارتباط خوب وشایسته مرکز تخصصی علام رفیعی قزوین با مرکز مشاوره اسلامی حضرت امام خمینی(ره) استان قم که زیر نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی می باشد برقرار است.

مدیر مرکز تخصصی کلام علامه رفیعی(ره) قزوین گفت: مرکز  تخصصی علامه رفیعی بیش از ۸ سال است که در قزوین فعالیت دارد ولی در چند سال گذشته به دلیل برخی از موضوعات و بیماری کرونا کم رونق شده بود.

حجت الاسلام سبحانی نیا بیان کرد: اول مهر امسال نیز آغاز ترم اول رشته مشاوره اسلامی در قزوین می باشد.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha