جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قاضیان

حوزه/ همزمان با روزملی عفاف و حجاب، آیین غبارروبی و عطر افشانی آرامگاه تنها شهیده حجاب و عفاف استان اصفهان، شهیده"سیده محترم بانو سادات قاضیان فینی "از شهدای کشف حجاب رضاخانی" در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم غبارویی و عطر افشانی تنها شهیده حجاب و عفاف استان اصفهان، شهیده "سیده محترم بانوسادات قاضیان فینی" از شهدای کشف حجاب رضاخانی، امروز به همت بسیج اساتید دانشگاهها، مراکزآموزش عالی و گروه جهادی شهید مهدی دهقان با حضور مدیر حوزه علمیه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی  و جمعی از مسئولان منطقه کاشان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، "سیده محترم بانو قاضیان سادات فینی"، یکی از شهدای کشف حجاب رضاخانی در مسجد گوهر شاد است که طی سفر زیارتی به شهر مشهد توسط ماموران رژیم پهلوی به علت داشتن حجاب، مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفته و پس از چند روز به شهادت می رسد و در آستان مقدس امامزاده قاسم بن الحسن(ع) فین کاشان به خاک سپرده شد.

بانو «محترم سادات قاضیان فینی» از زنان پاکدامن و شیرزن بزرگ شده محله سادات فین است.

تلاش در پی حفظ عفاف و حجاب، آموخته هایش از خانواده، فرهنگ و رسوم آبا و اجدادی و حفظ فرهنگ پاسداری از دین تنها هدف و تفکراتی بوده که به گمان قریب به یقین در آن لحظات از ذهن «بانو محترم سادات  قاضیان فینی » عبور میکرده و این راسخ بودن در اعتقادات و عقاید بود که ایستادگی در مقابل  مشت و لگد رژیم را بر جان خرید و چند روز بعد بر سر دست های مردم شیعی کاشان و فین به حیات ابدی خویش مهری محکم نهاد.

بانو «محترم قاضی فینی» نشانه است مقاوم در برابر سالها خفقان و فلاکت رژیم پهلوی، که توانستند در برابر جور و ستم هزاران ساله رژیم ها تاب و توان بیاورند و فرهنگ مقاومت را در جهان طنین افکندند.

آرامگاه تنها شهیده حجاب و عفاف استان اصفهان در کاشان غبارویی و عطرافشانی شد

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha