سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سعد حریری نخست وزیر مکلف لبنان

حوزه/ سعد حریری نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت جدید لبنان در دیدار با میشل عون رئیس جمهور این کشور از تشکیل کابینه انصراف داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سعد حریری نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت جدید لبنان در دیدار با میشل عون رئیس جمهور این کشور از تشکیل کابینه انصراف داد.

وی بعد از این دیدار که ۲۰ دقیقه به طول انجامید، گفت: با رئیس جمهور در خصوص کابینه دولت رایزنی کردم و مشخص شد که با وی به توافق نخواهیم رسید، بنابراین از تشکیل دولت انصراف دادم.

حریری افزود: از تشکیل دولت انصراف دادم و خداوند کشور را یاری کند.

نخست وزیر مکلف اشاره کرد: رئیس جمهور خواستار بعضی تغییرات بود که من آن را اساسی می دانم، امّا ما هرگز با هم به توافق نخواهیم رسید.

شایان ذکر است که سعد حریری دیروز اعضای کابینه خود را بر اساس طرح فرانسه و طرح نبیه برّی رئیس مجلس لبنان به میشل عون رئیس جمهور لبنان پیشنهاد داده بود و میشل عون نیز در پاسخ گفته بود که اعضای پیشنهادی با آنچه پیشتر توافق کرده بودیم، تفاوت دارد.

سعد حریری در ماه اکتبر گذشته در پی استعفای "حسان دیاب" نخست وزیر کنونی لبنان به خاطر انفجار بندر بیروت، مأمور به تشکیل دولت جدید شد، امّا در تشکیل دولت اصلاح گری که بتواند لبنان را باز بحران مالی و اقتصادی خارج موفق نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha