جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میشل عون و سعد حریری

حوزه/ یک روزنامه لبنانی از احتمال پذیرش کابینه پیشنهادی سعد حریری توسط میشل عون، رئیس جمهور لبنان خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، یک روزنامه لبنانی از احتمال پذیرش کابینه پیشنهادی سعد حریری توسط میشل عون رئیس جمهور لبنان خبر داد.

روزنامه الاخبار به نقل منابع نزدیک به رئیس جمهور لبنان گفت: میشل عون هرگز آنچه را که سعد حریری می خواهد را به او نمی دهد و بدون شک کابینه را آنطور که حریری چیده است، نخواهد پذیرفت، امّا با آن مخالفت نخواهد کرد و راهی را برای بحث و بررسی آن پیش رو خواهد گذاشت.

این منابع در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال پذیرش کابینه پیشنهادی حریری، اشاره کردند: ما پذیرش کابینه را کاملاً بعید نمی دانیم و احتمال آن وجود دارد.

این منابع با بیان اینکه دیدار سعد حریری با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بر عدم انصراف وی از تشکیل دولت و اصلاح روند تشکیل دولت تأثیر داشته است، تصریح کرد: ممکن نیست حریری، "نبیه بری" رئیس مجلس لبنان، تنها پشتیبان داخلی خود را از دست بدهد، به ویژه که نبیه بری با انصراف وی از تشکیل دولت مخالفت کرده و بار ها مانع انصراف حریری شده است.

شایان ذکر است که دیروز سعد حریری نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت جدید لبنان، لیست اعضای کابینه خود را به میشل عون رئیس جمهور این کشور پیشنهاد داده است.

حریری بعد از دیدار با عون گفت: ۲۴ وزیر مطابق طرح فرانسه و طرح نیبه بری رئیس مجلس را به رئیس جمهور پیشنهاد داده ام.

لبنان به ویژه در سایه نبود راه حل سیاسی و عدم توافق بر سر تشکل دولت که بیش از شش ماه و نیم به تأخیر افتاده است، با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha