جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مساجد مصر

حوزه/ محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر ضمن اعلام برگزاری نماز عید قربان امسال، گفت: نماز عید قربان تنها در مساجد بزرگ برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر با بیان اینکه نماز عید قربان امسال در مساجد برگزار خواهد شد، گفت: نماز عید قربان تنها در مساجد بزرگ و با رعایت دستور العمل بهداشتی برگزار می شود.

وی نسبت به بازگشایی رواق ها، نماز خانه ها و نماز خانه های بانوان هشدار داد و بر ضرورت رعایت ۱۵ شرط برای بازگشایی مساجد و برگزار نماز تأکید کرد.

وزیر اوقاف مصر، پوشیدن ماسک، همراه داشتن سجاده شخصی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بسته بودن سرویس بهداشتی را الزامی دانست و بر استمرار تعطیلی زیارتگاه ها، عدم برگزاری مناسبت های اجتماعی در مساجد، استمرار برگزاری نماز میت در اماکن باز، عدم برگزاری سفره اطعام در مساجد و حیاط و رواق ها تأکید کرد.

وزارت اوقاف برگزاری نماز در صورتی که بیش از نیم ساعت طول نکشد و با سخنرانی همراه نباشد را مجاز اعلام کرد و در خصوص نمازخانه های بانوان در مساجد بزرگ، گفت: بازگشایی آن تحت نظارت مبلغه یا مسئول مورد اعتماد مسجد مانعی ندارد و باید با رعایت دستور العمل های بهداشتی باشد و کسی با خود کودک یا غذا یا نوشیدنی نیاورد.

وزارت اوقاف تصریح کرد: مساجد ۱۰ دقیقه قبل از نماز بازگشایی و ۱۰ بعد از نماز بسته می شود و فعالیت های تبلیغی از جمله ارائه درس، حلقه ها و محافل حفظ قرآن همچنان تعطیل است و مسئولین باید سخت گیری لازم را در اجرای دستور العمل ها داشته باشند و در صورت عدم رعایت دستور العمل آن مسجد یا نمازخانه بسته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha