پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام آذر افروز

حوزه/ حجت‌الاسلام آذر افروز گفت: مردم نجیب خوزستان سال‌ها نداری‌ها را تحمل کرده و در مقابل ضدانقلاب و جریان ضد دین ایستادند، اما تبعیض را تحمل نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام حسن آذر افروز، مدیر مدرسه علمیه بقیه‌الله اندیمشک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به بحران کم‌آبی استان خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان از اول انقلاب موردتوجه بیگانگان و دشمنان اسلام و انقلاب بوده و گروهک‌هایی برنامه‌ریزی کرده بودند تا مردم ولایت مدار این استان را از قطار انقلاب پیاده کنند اما مردم عزیز خوزستان با حضور به‌موقع خود درصحنه‌های مختلف درس عبرت‌آمیزی به همه‌ی گروهک‌ها و منافقین و ضدانقلابی‌ها دادند.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی نیز مردم خوزستان با رشادت‌های خود، پای دین و انقلاب ایستادند به‌طوری‌که امام خمینی بارها از مردم خوزستان قدردانی کرده و فرمودند که «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است».  

حجت‌الاسلام آذر افروز، خاطرنشان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس امید آن می‌رفت که مسئولین دولتی نگاه ویژه‌ای برای محرومیت‌زدایی استان خوزستان داشته باشند اما حقا و انصافاً این نگاه در دولت‌هایی که بر سرکار آمدند علیرغم تمام وعده‌هایی که دادند، محقق نشد.

مدیر مدرسه علمیه بقیه‌الله اندیمشک، تصریح کرد: استان خوزستان با داشتن منابع عظیم نفتی، گازی، پتروشیمی، رودهای پر از آب، زمین‌های کشاورزی چهارفصل، بندرهایی که در آن وجود دارد و از همه مهم‌تر با داشتن نیروی انسانی قوی و پای‌کارِ انقلاب و اسلام جزء استان‌های محروم بوده به‌طوری‌که اغلب شهرهایی که در خود این منابع را دارند در فقر محض به سر می‌برند که این نهایت ظلم و بی‌عدالتی است.

وی بیان داشت: مردم نجیب خوزستان سال‌ها نداری‌ها را تحمل کرده و در مقابل ضدانقلاب و جریان ضد دین ایستادند اما تبعیض را نمی‌توانند تحمل کنند؛ اینکه سر منابع عظیم انرژی خوابیده باشی ولی نتوانی از آن‌ها بهره‌ی درستی ببری، برای هیچ‌کس قابل‌تحمل نیست؛ ما انقلاب کردیم که عدالت محقق شود اما متأسفانه می‌بینیم یک عده که با رأی همین مردم وارد دولت شده و به مردم خیانت می‌کنند.

حجت‌الاسلام آذر افروز عنوان کرد: چرا باید استان خوزستان با این‌همه منابع کشاورزی، انرژی، نفت و گازی که دارد جزء استان‌های پیشتاز در بی‌کاری باشد؛ درحالی‌که این استان با دارا بودن این‌همه منابع آبی و انرژی اگر فقط سیستم کشاورزی خود را فعال کند دیگر در استان بی‌کاری وجود نخواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه بقیه‌الله اندیمشک، گفت: ما طلاب و روحانیون خوزستانی همه‌چیز را می‌توانیم تحمل‌کنیم اما تبعیض و نابرابری را تحمل نمی‌کنیم و پشت مردم این استان ایستاده‌ایم و به جد پیگیر حل مشکلات و دغدغه‌های مردم اعم از نبودن آب شرب، نبودن آب برای کشاورزی و... خواهیم بود.

وی بیان کرد: کشاورزی شغلی است که در استان خوزستان جریان دارد و مثل خون در رگ‌های خوزستانی‌ها است و همه می‌دانیم حیات کشاورزی به آب است و آب در استان زیاد! ولی با بی‌تدبیری به دست مردم نمی‌رسد و این قابل‌تحمل نیست.

حجت‌الاسلام آذر افروز، در ادامه گفت: مردم خوزستان از دولتی که در حال حاضر مستقر است، خاطره‌ خوشی نداشته و این دولت و رئیس‌جمهور آن را نخواهند بخشید؛ چراکه همین مردم رأی بالایی به آقای روحانی دادند ولی وی امانت‌دار خوبی برای رأی این مردم نبود و از دولت منتخب جدید که با شعار دولت مردمی بر سرکار آمده انتظار دارند که ریشه‌ی مسئولین بی‌عرضه و ناکارآمد را از این استان بکنند و افرادی را بر سرکار بگذارند که دارای روحیه جهادی، کارآمدی، جوان، معتقد به مردم مستضعف استان و معتقد به دارایی‌های استان باشند.

وی در پایان گفت:در طول 43 سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد مردم خوزستان همیشه پای انقلاب و دین بوده‌ و هم اکنون نیز اجازه نخواهند داد که پای جریان‌های ضدانقلاب در این بحران باز شود و خود با هوشیاری کامل، تمام مطالبات خود را در چهارچوب قانون داشته و إن‌شاءالله با حمایتی که هم‌اکنون علمای استان دارند بتوانیم حق خوزستان را بستانیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha