جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیانیه

حوزه/ جامعه روحانیت شهرستان‌های شوش و کرخه در خصوص مشکل کم‌آبی خوزستان بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، جامعه روحانیت شهرستان‌های شوش و کرخه در پیامی از رئیس‌جمهور منتخب ایران درخواست کردند که با تخصیص اعتبارات لازم به چالش‌های زیرساختی خوزستان پایان داده و اعتماد خدشه‌دار شده مردم به دستگاه اجرایی را ترمیم نمایند.

بر اساس این گزارش، متن بیانیه به شرح زیر است؛

«بسم‌الله الرّحمن الرّحیم»

«و صلّی الله علی نبینا محمد و آله الطاهرین لاسیّما الامام المنتظر عجّل الله تعالی فرجه الشریف»

«مِن واجِبِ حُقُوقِ اللّه ِ عَلَی العِبادِ النَّصیحَةُ بِمَبلَغِ جُهدِهِم وَ التَّعاوُنُ عَلی إقامَةِ الحَقِّ بَینَهُم» 

«از حقوق واجب خدا بر بندگان ، خیرخواهی به‌اندازه توان ، و یاری‌کردن یکدیگر برای برپایی حق در میان خود است». امیرالمؤمنین علی (ع)/ نهج‌البلاغه/ خطبه۲۱۶

با درود به ارواح مطهر امام و شهدا و سلام به ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و عرض ارادت به ملت بزرگ ایران

ما جامعه روحانیت شهرستان‌های شوش و کرخه، هم‌صدا با مردم، علما و نمایندگان استان خوزستان اعلام می‌کنیم؛

۱- استان خوزستان بیشترین سهم را در تأمین منابع و تولید ثروت کشور دارد ولی ازنظر رشد و توسعه و برخورداری از امکانات در مقایسه با بسیاری از استان‌های دیگر به‌طور آشکاری از نابرابری رنج می‌برد و به‌جای آنکه شاهد عزمی برای جبران این کاستی‌ها باشیم متأسفانه در سال‌های اخیر بارها شاهد محرومیت مردم از ضروری‌ترین مایه حیات یعنی آب بوده‌ایم.

آیا این است حق مردمی که در هر شرایطی پای انقلاب و نظام ایستادند؟

۲-ما طرح معضل کم‌آبی کشور در قالب دوقطبی «استان الف و استان ب» را رو درروی یکدیگر قرار دادن مردم عزیز کشورمان می‌دانیم و ضمن پرهیز دادن از آن، از دولت و نمایندگان مجلس می‌خواهیم طرح انتقال آب از سرشاخه‌های رودهای خوزستان کرخه، کارون و دز را که آسیب‌های جدّی اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی به استان وارد ساخته، هرچه سریع‌تر متوقف نمایند.

۳- از قوه قضاییه انتظار داریم در جهت دفاع از حقوق عامه، با کسانی که عامل برداشت آب بیش از مقدار مصوّب که نیاز شرب است، می‌باشند و با این کار لطمه به خوزستان زده‌اند برخورد قضایی نماید.

۴- از وزارت نیرو تجدید نظر در تغییرات ایجاد شده در سازمان آب و برق خوزستان که در آن‌ها شائبه دخالت شرکت‌های مجری طرح انتقال آب مطرح است و همچنین توجه به نظرات کارشناسان دانشگاهی بومی استان در حوزه آب را خواستاریم و نسبت به تبعات هرگونه طرح و سندی که آب را بر مردم خوزستان ببندد هشدار می‌دهیم.

۵- از رئیس‌جمهور منتخب حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تقاضا داریم با انتصاب استاندار ویژه و تخصیص اعتبارات لازم به چالش‌های زیرساختی این استان پایان دهند و اعتماد خدشه‌دار شده مردم به دستگاه اجرایی را ترمیم نمایند.

۶-از صداوسیما به‌عنوان رسانه ملی انتظار داریم با انعکاس مشکلات استان خوزستان اجازه ندهند رسانه‌های بیگانه بلندگوی مردم باشند.

۷- ما هرگونه حرکت ساختارشکنانِ و سلب آرامش مردم را محکوم کرده و مجدداً اعلام می‌کنیم در جهت تقویت نظام اسلامی همچنان پیگیر مطالبات مردم در چارچوب قانون خواهیم بود.

در پایان از پروردگار متعال طول عمر همراه باعزت و سلامت رهبر عزیزمان و سربلندی روزافزون کشورمان را مسئلت داریم.

علما، امام‌جمعه، اساتید و طلاب حوزه، ائمه جماعات و مبلغان شهرستان‌های شوش و کرخه استان خوزستان


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha