جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبریز

حوزه / حجت الاسلام بجانی گفت: حفظ قرآن خیلی ارزشمند بوده و حافظ قرآن، هم قرآن را در قلبش حفظ می کند و هم مدافع حرم حفاظتی قرآن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام روح الله بجانی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز در جمع اساتید و قرآن آموزان رضوی در مشهد مقدس گفت: حفظ قرآن خیلی ارزشمند بوده و حافظ قرآن، هم قرآن را در قلبش حفظ می کند و هم مدافع حرم حفاظتی قرآن است.

وی افزود: خداوند فرموده است "نحن نزلناالذکر و انا له لحافظون"، حافظ قرآن توفیق پیدا می کند تا در این وعده الهی در حفاظت از قرآن نقش ایفا کند. اما باید حافظ قرآن عاشق و مدافع ولایت هم باشد.

وی با اشاره به اهمیت عترت افزود: پیامبر اکرم(ص)، دو گوهر گرانبها به امانت سپرده است. قرآن و عترت که از هیچ یک باید غافل نشویم. برخی از مسلمانان از قرآن غافلند و برخی از عترت؛ به همین دلیل باید گفت که امروز خورشید عترت و ستاره درخشان ولایت کجاست و چه می کند؟.

وی ادامه داد: ما که از امام خویش محروم هستیم، خداوند نعمتی بنام ولایت فقیه را قرار داده تا در صورت عدم دسترسی به امام معصوم از ماه عترت و ولایت استفاده کنیم. امام خامنه ای عادل است. امامت عادل موقت است تا ما را به امامت دائمی معصوم برساند. امام خامنه ای امام عادلی است که دست ما را در دست امام معصومی بنام حضرت مهدی (عج) قرارداده است. 

حجت الاسلام و المسلمین بجانی با اشاره به نقش آفرینی اهل قرآن در سرنوشت جامعه گفت: ما در تاریخ، عمار یاسر، مالک اشتر و ابوذر داریم که هم قرآنی بودند و هم بخاطر بینش‌شان نقش بسیار موثری در یاری امام معصوم(ع) ایفا کردند و در مقابل، ملعون ابن ملجم هست! حافظ قرآنی که بخاطر نداشتن بینش و بصیرت شب قدر امام معصوم(ع) را به شهادت رساند تا اجر بیشتری ببرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha