جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی

حوزه/ هنوز برخی حتی در حوزه، به جایگاه ولایت فقیه پی نبرده و حاضر نیستند در این رابطه برای طلاب مباحثی را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین زمانی در دوره اختتامیه تربیت مربی ولایت فقیه که در قم برگزار شد، بر نقش آفرینی مربیان تربیتی ولایت فقیه در مسائلی چون تبیین و تشریح موضوع ولایت فقیه در بین طلاب و مردم تأکید کرد و گفت: تبیین این مسئله در این شرایط حساس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نباید کسی نسبت به این امر مهم کوتاهی کند.

مسئول دفتراجتماعی سیاسی حوزه های علمیه افزود: امروز متأسفانه باید از بعضی کارها نگران باشیم، چرا که  هنوز برخی  حتی در حوزه، به جایگاه ولایت فقیه پی نبرده و حاضر نیستند در این رابطه برای طلاب مباحثی را مطرح کنند.

وی بیان داشت: آیا این افراد نمی دانند که بعد از ۱۴۰۰ سال انتظار، هدایت جامعه اسلامی به دست ولایت دینی و فقیه افتاده است.نگرانی ما این است  که چرا نسبت به این جایگاه مهم سخنی نمی گویند و اقدام به تبیین آن برای طلاب جوان و مردم نمی کنند.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه افزود: بنابراین مربیان تربیتی ولایت فقیه یکی از مأموریت های مهم شان رفع این نگرانی است باید به سراغ این اساتید بیایند و آنها را هم همراه خود کنند تا فکر و اندیشه آنها را به سمت و سوی ولایت فقیه ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که ولایت فقیه و رهبری مرجعیت دینی نعمت بزرگ و الهی بود که خدا به جامعه اسلامی عنایت کرد، گفت: ثمره این نعمت، انقلاب عظیمی بود که سبب تحول در جهان شد.

مسئول دفتر  اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه افزود: امروز به خوبی می توان اهمیت این انقلاب و جایگاه رهبری و ولایت فقیه را فهمید. رهبری که سبب شد انقلاب ایران در جهان رخ بنماید.

وی بیان داشت: در کنار این امر شاهد هستیم انقلاب های زیادی در منطقه شکل گرفته ولی به دلیل نداشتن رهبر شجاع و انقلابی، مدیر و مدبر و با قدرت، انقلاب های آنها چون مصر شکست خورد و گرفتار قدرتهای جبهه استکبار شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: وجود رهبری شجاع و با قدرت و باصلابت چون امام راحل و رهبر معظم انقلاب این اجازه را به ابرقدرتهای استکبار نداد تا همانند گذشته در ایران با زور کارشان را پیش ببرند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه افزود: به دلیل اهمیت این جایگاه، مربیان تربیتی هم لازم است با اقتدار به میدان بیایند و تبیین این امر مهم را در جامعه مدیریت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha