پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/ نماینده دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان گفت: دو وظیفه مهم را برای تشکل های مذهبی و فرهنگی می توان متصور شد، یکی وظیفه پاسداری از داشته های دینی و دیگری تداوم آموزش ها.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصفر دریایی، نماینده دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه کردستان، در دیدار با جمعی از فعالان مذهبی و فرهنگی کردستان که به مناسبت دهه امامت و ولایت برگزار شد، عنوان کرد: تشکل های مذهبی و فرهنگی جدای از حفظ شان و جایگاه ارزش های دینی باید نقش آموزشی و تربیتی را نیز ایفا کنند.

نماینده دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه  کردستان ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که آموزش ها در تشکل های دینی و فرهنگی بسیار آسان تر و سریع تر به مخاطب منتقل می شود؛ از این رو انتظار همه ما این است که تشکل های فرهنگی و مذهبی سرمایه گذاری خاصی روی مبانی آموزشی داشته باشند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان، اظهار داشت: دو وظیفه مهم را برای تشکل های مذهبی و فرهنگی می توان متصور شد، یکی وظیفه پاسداری از داشته های دینی و دیگری تداوم آموزش ها.

دریایی با اشاره به اینکه تشکل های فرهنگی و دینی باید به تبیین بیشتر واقعه غدیر خم بپردازند، عنوان کرد: تاریخ انقلاب به ما نشان داده که اگر در بُعد اطلاع رسانی و رسانه ای لحظه ای غفلت کنیم، این دشمنان هستند که از غفلت ما به سود خود بهره می برند؛ بنابراین یکی از ضروریات مهم در این روزها بازخوانی مسئله بسیار مهم و کلید غدیرخم است.

نماینده دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه کردستان افزود: زمانی که مسئله و موضوع غدیر خم و خطبه تاریخی رسول اکرم(ص) در حجه الوداع برای نسل جوان و نوجوان ما حل شود و مجهولی در بین نباشد، آنگاه می توان آسوده خاطر بود که تبلیغات دشمن برای تحریف این روز بزرگ هرگز کارساز نخواهد بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha