سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
گل آرایی و سبز پوشی حرم حضرت امیرالمومنین (ع) برای عید غدیر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: جدّی نگرفتن مساله ولایت و عید غدیر باعث شد تا ۱۴۰۰ سال در جامعه اسلامی شاهد برادر کشی و ایجاد اختلاف باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جمع مردم شهر مریانج، با تبریک عید غدیر و دهه ولایت، بر لزوم بزرگداشت این ایام و ترویج آن در جامعه تاکید و اظهار داشت: لازم است تا جامعه مسلمین با واقعه غدیر به درستی آشنا و اهمیت و جایگاه آن برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه اهمیت آشنا شدن جامعه با واقعه غدیر و حدیث ثقلین به حدی است که بسیاری از برادران و خواهران اهل سنت با خواندن حدیث ثقلین و غدیر شیعه شدند و گفت: پدران و مادران لازم است تا در خانه با زبان کودکی ولایت امیرالمومنین(ع) و غدیر را به فرزندان خود و نسل آینده معرفی کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در جریان غدیر پیامبر گرامی اسلام از تک تک افراد حاضر تعهد گرفتند تا مبلغ غدیر و ولایت علی بن ابی طالب(ع) باشند، مطرح کرد: برای ترویج عید غدیر همه باید به میدان بیایند و با هر توانی که دارند خود را مبلغ غدیر بدانند.

وی افزود: این فعالیت باید در حدی باشد که اگر در ایام غدیر غریبه‌ای وارد شهری می‌شود با مشاهده وضعیت ظاهری هر منطقه متوجه شود که آنجا خبری است و جشنی برپا است.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه غدیر آزمایش بزرگی برای جامعه اسلامی بود که به خوبی از این آزمایش بیرون نیامدند، اظهار داشت: جدی نگرفتن مساله ولایت و عید غدیر باعث شده است تا ۱۴۰۰ سال در جامعه اسلامی شاهد برادر کشی و ایجاد اختلاف باشیم، تا جایی که خیلی‌ها به اسم اسلام حسین بن علی(ع) را ذبح کردند و معصومان را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه تا روز ۲۵ ذی الحجه، اعیاد و روزهای مبارکی را در پیش داریم که باید از این ظرفیت برای ایجاد نشاط در جامعه استفاده کرد، یادآور شد: خوب است که هر شب مساجد با دعوت از سخنرانان به بیان فضایل امیرالمومنین(ع) بپردازند، چرا که شنیدن فضایل امام علی(ع) نیز خود عبادت است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha