دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عید سعید غدیر

حوزه/ مجلس شادی به جهت احیای عید ولایت از سوی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) امیدیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، مجلس شادی به جهت احیای عید ولایت از سوی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) امیدیه برگزار شد.

در این مراسم از فعالان فرهنگی و طلاب جهادی تقدیر به عمل آمد و بسته‌های فرهنگی به همراه کتاب دفتر خاطرات سرزمین غدیر به حضار اهدا شد.

همچنین برنامه‌های مختلف دیگری همچون مولودی‌خوانی، شعرخوانی، مسابقه ویژه کودکان و سخنرانی از بخش‌های مختلف این مراسم بود که در سالن حوزه علمیه حضرت زینب (س) امیدیه به‌صورت عمومی با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم خانم سمیه اندیشمند، استاد حوزه علمیه خواهران، ضمن تبریک این عید بزرگ به حضار، گفت: ذکر علی عبادت است و این امر را می‌توان از روایات به‌خوبی دریافت کرد؛ تا جایی که معصوم(ع) فرموده است که «ذکر علی عبادت است به‌گونه‌ای که برای گوینده کفاره‌ای برای گناهانی است که با زبان انجام داده و برای شنونده کفاره‌ای برای گناهانی است که با گوش شنیده است».

وی ادامه داد: فضائل امیر مؤمنان علی (علیه‌السلام) بسیارند اما در فضیلت این آقای بزرگ همین بس که در روایتی آمده روزی امیر مؤمنان خدمت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) رسیدند و از ایشان خواستند که برایشان دعا کند که پیامبر(صلی الله علیه و آله) به سجده می‌روند و این‌گونه دعا می‌کنند «پروردگارا به‌حق علی او را ببخش»! امیر مؤمنین علی(علیه‌السلام) پرسیدند که چرا در دعایتان خدا را با نام من قسمت دادید پیامبر پاسخ داد هرچه گشتم کسی را نزد خدا عزیزتر ندیدم.

وی افزود: در روایتی دیگر  آمده هنگامی‌که پیامبر به معراج رفتند خداوند با صدای علی(علیه‌السلام) با ایشان سخن گفتند و حضرت(صلی الله علیه و آله) می‌پرسند که چرا با صدای علی (علیه‌السلام) با من صحبت می‌کنید؟ خداوند پاسخ می‌دهد که هرچه جستجو کردم در دلت عزیزتر از علی(علیه‌السلام) ندیدم؛ با توجه به این دو روایت باید گفت که امیر مؤمنان علی(علیه‌السلام) محبوب خدا و رسول است.

وی در پایان با بیان اینکه برای رسیدن به سعادت، نه‌تنها سعادت اخروی بلکه سعادت دنیوی نیز لازم است، گفت: اگرچه باید محبت و دوستی امیر مؤمنان علی(علیه‌السلام) را در دل داشته باشیم اما در واقع شیعه واقعی کسی است که در دل و عمل دوستدار امیر مؤمنان علی(علیه‌السلام) باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha