دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر ابراهیم سلمانی

حوزه/سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اعلام کرد: در شبانه روز گذشته، بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، دکتر سلمانی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از  هزار و ۳۳۹ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۵۰۳  بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

 وی ادامه داد: از این تعداد، ۱۰۰ نفر در بیمارستان های استان بستری و ۴۰۳ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می کنند.

دکتر سلمانی با اشاره به شناسایی موارد جدید بستری در بیمارستان های استان افزود: ۲ بیمار در ابرکوه، ۲۹ بیمار در اردکان، ۱بیمار در اشکذر، ۲ بیمار در بافق،۵ بیمار در بهاباد، ۱ بیمار در تفت، ۲ بیمار در خاتم، ۹ بیمار در مهریز، ۷ بیمار در میبد و ۴۲ بیمار در شهرستان یزد شناسایی شدند.

وی با اشاره به فوت ۷ یزدی دیگر در شبانه روز گذشته، افزود: هر ۷ بیمار از ساکنان شهرستان یزد بودند.

دکتر سلمانی تصریح کرد:  در حال حاضر  ۸۹۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد  ۱۴۸ بیمار در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می کنند.

فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون یزد در روزهای تعطیل

دکتر دهقانی رئیس مرکز بهداشت استان یزد هم با اشاره به تعطیلی سراسری در کشور اظهار داشت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۳۰ مرداد ماه، صبح ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ فعال هستند.

وی ادامه داد: همچنین مراکز تجمیعی واکسیناسیون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و روز جمعه در شیفت صبح تزریق واکسن را انجام می دهند.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد افزود: مراکز خدمات جامع سلامت که در شهرستان یزد به عنوان مراکز واکسیناسیون انتخاب شده اند، در روزهای ۲۵ ،۲۶  و ۳۰ مرداد همانند قبل در شیفت صبح فعالیت خواهند داشت.

دکتر دهقانی گفت: شهرستان های فاقد مراکز تجمیعی واکسیناسیون، یک مرکز شهری در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۳۰ مرداد ماه در دو شیفت صبح و عصر و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و در روز جمعه در شیفت صبح جهت واکسیناسیون فعالیت خواهند داشت.

وی تأکید کرد:  کلیه مراکز ۱۶ ساعته منتخب کووید۱۹ در تمامی روزهای تعطیل صبح و عصر فعال هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تزریق  ۳۰۷ هزار و ۵۶۱ دوز واکسن در استان، تصریح کرد:  از این تعداد ۲۳۳ هزار و ۳۴۳ دوز در نوبت اول و ۷۴ هزار و ۲۱۸ دوز در نوبت دوم به گروه های هدف تزریق شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha