جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار موحد

حوزه/ قائم مقام سپاه علی بن ابیطالب قم از حضور فعال و گسترده بسیج در مساجد استان خبرداد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، سردار محمدرضا موحد در کنفرانس خبری که در ساختمان ۹ دی برگزار شد، با اشاره به نام گذاری ۳۰ مرداد با عنوان روز جهانی مسجد اظهار کرد: این روز با توجه به هتک حرمت یکی از صهیونیست ها به مسجد الاقصی نامگذاری شده است.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب این روز یک روز انقلابی است که با درخواست ایران در سازمان کنفرانس اسلامی به تصویب رسید.

موحد مسجد را محل تکامل انسان دانست و گفت: یکی از نخستین اقداماتی که نبی مکرم اسلام(ص) پس از تشکیل حکومت در مدینه انجام دادند، اهتمام بر ساخت مسجد بود.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه اسلامی نیازمند به محله اسلامی دارای طراز اسلامی هستیم،تصریح کرد: تحقق محله اسلامی با محوریت محله و تمرکز بر مساجد از مهمترین اولویت های سپاه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق محله اسلامی ۱۵ محله آسیب پذیر شناسایی شدند که با شروع کرونا این تعداد به ۵۲ محله رسید، عنوان کرد: با توجه به تاثیر مثبت در اجرای برنامه ها در حال حاضر تعداد محلات به ۱۱۵ محله افزایش یافته که شامل ۹۵ محله در قم و ۲۰ محله در پردیسان می‌شود.

موحد با تبیین اقدامات صورت گرفته در این محله ها گفت: شناسایی کامل مصادیق و فراوانی آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، فقر و بیکاری، بزهکاری و شرارت و تدوین برنامه‌های مختلف برای مقابله و کاهش آسیب ها، تشکیل دفاتر مختلف مشاوره و تحکیم خانواده از جمله این اقدامات برشمرده می شود.

وی همچنین تعیین رابط در سطح محلات، تحت عنوان خانه سبز با موضوعات تربیت فرزند، ازدواج، مباحث خانواده و طلاق است، شناسایی معتادان متجاهر، شناسایی خانواده‌های محروم و نیازمند را از دیگر اقدامات صورت گرفته در محله ها ذکر کرد.

جانشین فرمانده سپاه استان قم همچنین از اهدا و توزیع بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی خبرداد و گفت: ۹۵ هزار بسته از این تعداد را سپاه متقبل شد و ما بقی آن توسط محلات و خیرین تامین شد.

موحد در ادامه از تعمیر و بازسازی ۱۳۰ باب منزل محرومین و نیازمندان خبر داد و خاطرنشان کرد: پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اجاره بها برای خانواده‌های بی بضاعت، تامین ۴۸۶ سری جهیزیه با ارزش ۴ میلیارد تومان، آزادی ۵۲ زندانی غیر عمد، تشکیل ۲۵۰ صندوق مردم یار در محلات با بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ عضو، پرداخت ۲۰ میلیارد وام اشتغال زایی، ترویج و حمایت از مشاغل خانگی، راه اندازی ۳۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبلیغی که با اشتغال ۵۶۵ نفر و احداث ۳ مسجد در روستاهای نعمت آباد، میر آباد و ... با کمک مردم و خیرین را از مهم‌ترین فعالیت‌های این طرح محسوب می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha