شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
نشست پژوهشی یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از آغاز طرح های پژوهشی افق پنج ساله و ۱۴۱۴ در مدارس سطوح عالی این حوزه در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمدکارگر شورکی ظهر امروز در نشست مدیران و معاونان مدارس سطوح عالی حوزه علمیه خواهران استان یزد با گرامیداشت ایام محرم، به روایتی از پیامبر صلی الله علیه و آله اشاره کرد« یا أبا ذرٍّ ، حاسِبْ نَفْسَکَ قَبلَ أنْ تُحاسَبَ ، فإنَّهُ أهْوَنُ لِحِسابِکَ غَدا ، وزِنْ نَفْسَکَ قَبلَ أنْ تُوزَنَ ، و تَجَهَّزْ للعَرْضِ الأکْبَرِ یَومَ تُعْرَضُ لا یَخْفی علی اللّه ِ خافِیَةٌ؛ ای ابوذر پیش از آن که حسابرسی شوی،تو خود به حساب خویش برس،که این کار حسابرسی فردای  تو را آسان می سازد و پیش از آن اعمالت را بسنج و برای آن حسابرسی بزرگ، آماده شو، روزی که اعمالت بررسی می شود و هیچ امر پوشیده نیست».

وی افزود: بسیاری از علما و سالکان برای خودشان حتی به هنگام خواب هم محاسه نفس می کردند و گاهی انسان بر اثر غفلت از محاسبه اعمال خود غافل می شود که در واقع انسان هر لحظه نیازمند محاسبه نفس است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ادامه دو برنامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران«برنامه پنج ساله» و «برنامه ۱۴۴۱» را یادآور شد و گفت: شروع این برنامه از اول مهرماه ۱۴۰۰ و مجری آن مدیریت استان و مدارس خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: در حال حاضر۱۲ استان از سوی معاونت پژوهش مرکز مدیریت قم مأمور اجرای این برنامه هستند و انتخاب استان ها با توجه به توانمندی هر استان، دغدغه آنها، ظرفیت های موجود حوزوی و غیر حوزوی در استان و داشتن کارنامه خوب پژوهشی بوده است.

وی از مدیران و معاونان سطح عالی مدارس علمیه خواهران استان، بازخوانی آیین نامه های مرتبط با طرح فوق و اجرای کمی و کیفی آن را خواستار شد و افزود:گام اول شناسایی طلاب مستعد پژوهشی، متعهد و وقت گذاری است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: نقش مدیران در جشنواره علامه حلی می تواند نقش راهبری باشد و بعد از شناسایی با نظارت استاد راهنما زمینه برگزیده شدن آثار طلاب را فراهم نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، رسیدن به اهداف طرح های پژوهشی در افق های تعیین شده پنج ساله و ۱۴ ساله آینده را داشتن دو بال مهارت و دانش بیان کرد و گفت: با گذراندن مهارت ها و کارگاه ها، مقدمات راه اندازی مجله فراهم شود و ان شاء الله با پی گیری مدیران و معاونان و دریافت مقالات از استان های دیگر ،مجوز رتبه علمی را خواهید گرفت حتی می توان در آینده با نگاه بین المللی و چاپ مقالات به سه زبان(فارسی، عربی و انگلیسی) به هدف عالی تر برسید.

رؤیا دهقانی فیروزآبادی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان هم در این نشست با خیرمقدم به مدیران و معاونان شرکت کننده، اظهار داشت: ان شاء الله با اقدامی جهادگونه و انقلابی، نتایج ماندگاری به یادگار بگذاریم

وی تأکید کرد: در بخش معاونت پژوهش مأموریت های«برگزاری دو کرسی علمی –ترویجی»، «انتشار نشریه تخصصی»، «انتشار نشریه علمی پژوهشی» و «برگزاری کارگاه مهارتی» تعریف شده است که موضوعات زن وخانوده در اولویت قرار دارد و اگر نشریات در جایگاه خودشان قرار گیرند و رتبه علمی را دریافت کنند از طرف اساتید و طلاب پژوهشگر رغبت بیبشتری برای چاپ مقالات به وجود می آید.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد در پایان با تشکر از مدیران سطوح سه و چهار یادآور شد: برنامه های مرکز در دست اقدام است که هدف آن تربیت پژوهشگر حرفه ای، راه اندازی مجلات علمی –پژوهشی، برگزاری کرسی های علمی –ترویجی، ثبت مقالات در پایگاه استنادی جهان اسلام، پایگاه مرکز علمی جهاد دانشگاهی و سیویلیکا و.. است که تلاش مضاعف مدیران به خصوص مدیران سطح سه و چهار را می طلبد.

در پایان، هر یک از شرکت کنندگان در خصوص برنامه های پژوهشی نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

انتهی پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha