سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس عقیدتی سیاسی ناجا با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: مدت ها است که کلان پروژه های پژوهشی زیادی که مورد نیاز نظام اسلامی است در حوزه آغاز شده است و روی آنها کار می شود تا گره هایی از جامعه و نظام اسلامی باز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین ادیانی رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و سردار فیضی فرمانده انتظامی استان قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: نیروی انتظامی و حوزه و روحانیت در عین استقلال، ماموریت های مهم پیوسته ای دارند، چرا که تامین امنیت روحی و اخلاقی و معنوی جامعه بر عهده حوزه و روحانیت است.

وی افزود: در همان ماموریت های نیروی انتظامی نیز حوزه بسیار می تواند کمک کار باشد و ما به عنوان حوزه و روحانیت نقش مهم و کلیدی در این زمینه ها داریم.

امام جمعه قم خاطر نشان ساخت: در بحث های پژوهشی اگر موضوعاتی که لازم است در عقیدتی سیاسی کار شود، ارائه دهید تا در قالب پایان نامه هایی در حوزه قم روی آنها کار پژوهشی جدی شود، مدت ها است که کلان پروژه های پژوهشی زیادی که مورد نیاز نظام اسلامی است در حوزه آغاز شده است و روی آنها کار می شود تا گره هایی از جامعه و نظام اسلامی باز شود.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت های مرکز آموزش های کاربردی مهارتی حوزه، گفت: عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی می تواند با این بخش تعامل داشته باشد و برای آموزش نیروهای خود از این فعالیت ها و آموزش ها بهره مند شود.

وی با اشاره به برخی فعالیت های صورت گرفته در مدیریت حوزه گفت: اکنون و بر اساس تجربیات گذشتگان، حوزه از منظومه فکری منسجمی برخوردار می باشد؛ این منظومه در قالب اسناد،  طرح ها و برنامه های تحولی و متنوعی به تدوین رسیده است.

وی افزود: یکی از طرح های مهم در حوزه، طرح آمایش حوزه های علمیه است که در آن کارویژه های مهم حوزه و روحانیت به خوبی مشخص شده است و ۴۰۰رشته گرایش در ۱۶ حوزه دانشی طراحی شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، رسیدن به تفاهم صرف را در برنامه های بین سازمانی ناکافی دانست و گفت: در تفاهم های بین حوزه و سایر نهادها باید دبیرخانه اجرایی  تشکیل و برنامه پنج ساله همکاری تدوین شود تا هماهنگ با برنامه ۵ ساله حوزه به مرحله عمل برسد و اکنون نیز آماده هستیم تا با نیروی انتظامی چنین برنامه ای داشته باشیم.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین ادیانی رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این مرکز ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha