پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رونمایی از کتاب

حوزه/ به همت مرکز نشر «کتاب جمکرانـ»، کتاب «دین، انیمیشن و سبک زندگی» مرحوم محمدحسین فرج نژاد همزمان با چهلمین روز درگذشت این محقق فرهیخته با حضور قائم مقام حوزه های علمیه در مسجد مقدس جمکران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت طلبه مجاهد استاد محمد حسین فرج نژاد که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به آثار قلمی و فعالیت های علمی مرحوم فرج نژاد، اظهارداشت: بعد از اطلاع درگذشت محقق اندیشمند مرحوم فرج نژاد به همراه خانواده خیلی فکر کردم که چه حکمتی در این گونه رفتن بود؟ به این نتیجه رسیدم که ماندن کم اثر فایده ای ندارد و حسین فهمیده ۱۳ سال داشت و تا تاریخ وجود دارد نام و یادش زنده است و همه شهدای ما که بین سن ۱۵ تا ۲۳ سال بیشتر نبودند اثر خونشان آنچنان مؤثر و مبارک است که در هر کوچه و خیابان به نام شان عطرآگین است و همچنان در جبهه نرم فرماندهی و دستگیری می کنند.

استاد اخلاق حوزه های علمیه ادامه داد: مرحوم فرج نژاد با سنی که داشت به اندازه یک انسان ۸۰ ساله آثار علمی فاخر، ارزشمند و مفید بر جای گذاشت و من احساس می کنم دعای خیر دنبال سرش بود و پدر و مادر ایشان بسیار درحق وی دعا کردند و امروز به درجه کثیرالنفع رسید.

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) افزود: حضرت می فرمایند؛ «المؤمنُ إذا ماتَ و تَرَکَ وَرَقةً واحِدَةً علَیها عِلمٌ تَکونُ تِلکَ الوَرَقةُ یَومَ القِیامَةِ سِترا فیما بَینَهُ و بَینَ النّارِ، و أعطاهُ اللّه ُ تبارکَ و تعالی بکُلِّ حَرفٍ مَکتوبٍ علَیها مَدینَةً أوسَعَ مِن الدُّنیا سَبعَ مَرّاتٍ، هر گاه مؤمن بمیرد و یک برگه که روی آن علمی نوشته شده باشد از خود بر جای گذارد، روز قیامت آن برگه پرده میان او و آتش می شود و خداوند تبارک و تعالی به ازای هر حرفی که روی آن نوشته شده، شهری هفت برابر پهناورتر از دنیا به او می دهد.» خوب این روایت تکلیف کار را روشن می کند که این استاد فرزانه و محقق تلاشگر بار خود را بست و آن کسی که ضرر کرده است مائیم.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی تصریح کرد: امروز آثار علمی و تألیفات وی می بایست توسط شاگردان و دوستداران ایشان مورد عنایت ویژه ای قرار بگیرد و ادامه دهند مسیر این محقق گرانمایه باشند که با رفتنشان ثلمه ای به جامعه علمی کشور وارد کردند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha