جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: مجلس نباید از مسئله جمعیت به سادگی عبور کند، زیرا جمعیت علاوه بر مباحث اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، یک موضوع امنیتی به شمار می رود و اگر ظرف دو سه دهه آینده، شرایط زاد و ولد به همین شکل پیش برود، جمعیت کشور پیر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، ظهر امروز در جلسه دبیرخانه شهید مدرس(ره) استان یزد با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر توسط نمایندگان مجلس به مردم اظهار داشت: مردم حق دارند در جریان اخبار و اطلاعات مجلس قرار گیرند و نمایندگان باید این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهند.

امام جمعه یزد در مورد بحث جمعیت عنوان کرد: مجلس نباید از مسئله جمعیت به سادگی عبور کند، زیرا جمعیت علاوه بر مباحث اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، یک موضوع امنیتی به شمار می رود و اگر ظرف دو سه دهه آینده، شرایط زاد و ولد به همین شکل پیش برود، جمعیت کشور پیر می شود.

وی تصریح کرد: پیر شدن جمعیت کشور دو موضوع مهم بحث نداشتن نیروی جوان برای کار و سپس بحث امنیتی را به دنبال دارد، زیرا اگر کشور پیر شود، کشور نیروی برای دفاع در برابر تهاجم نخواهد داشت و دشمن نیز این موضوع را درک کرده بر همین اساس در حال فرهنگ سازی در زمینه کاستن رقبت جوانان از فرزندآوری است و عادی و خوشایند نشان دادن نگهداری از سگ و سایر حیوانات نیز در همین راستا انجام می شود تا جوانان به جای فرزند، به حیوانات خانگی سرگرم باشند.

وی درباره مشکل آب هم افزود: مسئله آب هم برای استان و هم برای کشور حائز اهمیت است و به همین دلیل سال هاست مورد پیگیری قرار گرفته و اکنون نیاز نیست که مسائل این حوزه از ابتدا پیگیری شود، بلکه مسئله فقط بر سر اجراست و مسئولان امر جدیتی برای اجرا داشته باشند و به نحوی عمل کنند که حساسیت‌زا نشود.

آیت الله ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد صنعت پوشاک اظهار کرد: اگر دولت بخواهد اشتغالی ایجاد کند که نیاز به سرمایه گذاری کلان نداشته باشد و از نظر اقتصادی نیز زودبازده باشد، باید به سمت صنعت پوشاک برود که البته این موارد را در قالب یکسری پیشنهادات به رئیس جمهور ارائه کرده‌ام.

امام جمعه یزد ادامه داد: نیاز کشور ما به پوشاک بالاست و اگر هر ایرانی فقط سالی چهار تکه لباس استفاده کند، حداقل سالی ۳۲۰ میلیون تکه لباس نیاز داریم که بخشی از این میزان از کشورهای چین و ترکیه وارد می شود در حالی که اگر صنعت پوشاک فعال و قوی داشته باشیم، می توانیم از این حجم واردات جلوگیری کنیم.

وی تأکید کرد: صنعت پوشاک از آن  دسته صنایعی است که در کوتاه مدت می تواند مشکل اشتغال را برای قشرهای مختلف از زنان خانه دار، جوانان تحصیل کرده، بازنشستگان تا حوزویان حل کند ضمن اینکه سایر حلقه های زنجیره این صنعت از کشت پنبه تا کارخانه های ریسندگی و بافندگی را فعال می کند.

آیت الله ناصری یزدی در ادامه در مورد معادن اظهار کرد: وضعیت معادن اکنون رها و سردرگم است و برنامه ریزی کاری اصولی برای اکتشاف، فرآوری و فروش و سایر مسائل این حوزه وجود ندارد که این بخش نیازمند ساماندهی است.

وی تأکید کرد: لازم است مجمع نمایندگان استان یزد و مجمع بسیجیان استان به موارد یاد شده ورود کنند و راهکارهای لازم را ارائه دهند و هر کجا لازم بود، وارد عرصه اجرا شوند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    تنها کشوری که نباید نگران پیری جمعیت باشد ما هستیم. پیرمردهای 80+ و +90 دارند مملکت را اداره میکنند و چه نیازی به نیروی جوانی هست؟
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 0
      نیروی جوان فقط بدرد مدیریتهای کلان می خورد ؟! اینقدر آزمند مقامید ؟!
  • رضا IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    اتقاقا هرچه جمعیت کمتر باشد بهتر است .نیاز به آب ، برق ، مسکن و.... خیلی کمتر میشود از طرفی برای دفاع از کشور میتوان از فناوری پیشرفته استفاده کرد تولید در کارخانه ها را به سمت اتوماسیون و رباتیک برد . الان ژاپن جمعیت چیری دارد ولی از بالاترین استاندارها در زندگی برخوردارند یا آلمان با بکارگیری پناهجویان نیاز نیروی کار را تامین میکند
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 0
      رزق و روزی دست شماست ؟ از ترس تنگنای روزی جمعیت رو به سمت پیری ببریم تا همین نیروهای جوان قلیلی هم که باقی می مانند مشغول نگهداری از پیران شوند ! آفرین بر فکر بکر شما !
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 0
      اولا همون ژاپن با اون استانداردها چرا خودکشی درش زیاده ؟ با اون تکنولوژی چرا امیدشون وضعش این طوریه ؟ ثانیا اگر کاهش جمعیت خوبه چرا برای فرزندآوری امتیاز میدن به بچه اوردن ؟
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 0
      «آلمان با بکارگیری پناهجویان نیاز نیروی کار را تامین میکند» درسته ! یعنی یواش یواش به برکت کاهش نسل خودشون ، نیروی کشورهای دیگه جای نسل اونها رو میگیره ! برای ایران هم همین رو توصیه می فرمایید ؟! خیلی آینده نگرید !
    • رضا US ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      0 0
      ژاپن با 127 میلیون جمعیت و مساحت 377 هزار کیلومتر مربع در مقایسه با ایران با 82 میلیون جمعیت و مساحت 1/614/195 کیلومتر بسیارپرجمعیت است در ضمن خودکشی امر عادی در فرهنگ آنهاست و معمولا در آن کشور مسئولین نالایق خودکشی میکنند البته این فرهنگ در کشور ما حاکم نیست ومسئولین نالایق ما از مردم مایه میگذارند