دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق - مدیر حوزه علمیه تهران

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق از راه راه اندازی سطح چهار در حوزه علمیه تهران و رشد ۳۰ درصدی جذب طلبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه تهران، در مجتمع فرهنگی انقلاب اسلامی سرچشمه،  گفت: امسال شاهد رشد ۳۰ درصدی جذب طلبه نسبت به سال گذشته در استان تهران بودیم.

بیشتر بخوانید:

حوزه و دانشگاه یک وظیفه دارند | منطق قرآن و عترت در جامعه تبیین شود

راه اندازی سطح ۴ در حوزه علمیه پایتخت | رشد ۳۰ درصدی جذب طلبه در تهران

مدیر حوزه‌ علمیه استان تهران با اشاره به فعالیت‌های سال گذشته، عنوان کرد: سال گذشته علی‌رغم سختی‌ها و مشکلاتی که با توجه به شرایط کرونایی بر طلاب و اساتید تحمیل شد، تلاش شد همه فعالیت‌های حوزوی به خوبی به اتمام برسد.

وی با اشاره به شرایط موجود حوزه علمیه تهران، اولویت‌هایی را برای سال تحصیلی جدید مطرح کرد و افزود: حفظ سلامت طلاب و اساتید با رعیت پروتکل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون، انجام بخشی از فعالیت‌های حوزوی و تدوین برنامه‌های مدارس علمیه بر اساس سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله، مشخص نمودن سهم مدارس در تحقق برنامه‌ها، و ... از جمله اولویت‌های حوزه‌های علمیه تهران در سال تحصیلی جدید به شمار می‌رود.

مدیر حوزه علمیه تهران، با تأکید بر اینکه ارتباط مدیریت و نظارت بر مدارس در سال تحصیلی جدید قوی‌تر و وسیع‌تر خواهد شد، تصریح کرد: حوزه علمیه استان تهران حضور در صحنه‌های جدید و ایفای نقش در موارد مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و حتی تقنینی را از جمله وظایف خود می‌داند و در این زمینه رایزنی‌هایی در حال انجام است. توسعه و رشد زیرساخت‌های معنوی و پژوهشی نیز از دیگر وظایف حوزه علمیه تهران محسوب می‌شود.

ببینید:

تصاویر آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه تهران

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به اینکه امسال سطح ۴ در حوزه علمیه تهران راه اندازی می‌شود، گفت: انجام امور مربوط به مدارج علمی و پایان نامه سطح ۳ و چهار با رایزنی‌هایی که با قم انجام گرفت امسال در حوزه علمیه تهران با عنوان نخستین حوزه علمیه کشور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: تأسیس قرارگاه فرهنگی و جهادی، اردوگاه علمی و تربیتی و مراکز مشاوره از جمله اقداماتی بود که از سوی حوزه علمیه تهران انجام و فعالیت‌های این مجموعه‌ها به صورت رسمی با حضور آیت الله اعرافی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha