سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 976294
۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین

حوزه / مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی به آنچه از علوم آل محمد (ص) آموخته بود، عمل می‌کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، عصر امروز  در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام  والمسلمین سید موسی ابراهیمی که در حوزه علمیه خواهران فاطمیه قزوین با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، گفت: مردم  ولایتمدار، متدین و قدرشناس استان قزوین، به‌ویژه جوانان و طلاب حوزه های علمیه این شهر همواره از وجود عالمان ربانی بسیاری بهره‌ برده اند که یکی از آنان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی بود که سالها از عمر خود را در خدمت به مردم  و حوزه علمیه قزوین سپری کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: عالمان دین ادامه دهنده راه پیامبران و ائمه معصومین (علیهم السلام)  هستند و وجود آن‌ها برای هدایت و نجات هر جامعه‌ای ضروری و واجب است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اهمیت جایگاه عالمان، تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمود: «زمانی که روز قیامت شود، خدای عزّ و جلّ مردم را در یکجا جمع می‌کند و ترازوهای عدالت گذاشته می‌شود و خون شهیدان با قلم دانشمندان وزن‌کشی می‌شود، پس قلم عالمان بر خون شهیدان برتری می‌کند».

حجت الاسلام کاظم لو تصریح کرد: علم امانت خداست و عالمان دین امانت‌داران آن هستند، البته تنها عالمانی می‌توانند این امانت را ادا کنند که عامل به دستورات الهی باشند.

مرحوم ابراهیمی به آنچه از علوم آل محمد (ص) آموخته بود، عمل می کرد

حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی هم در این مراسم گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی به آنچه از علوم آل محمد (ص) آموخته بود، عمل می کرد و سبک زندگی  خود را با موازین اسلامی آمیخته بود. با وجود داشتن شهرت، مراتب علمی و مدیریتی، هیچ گاه مغرور دنیا نبود و عجب و خود برتربینی در اعمال و رفتار او دیده نمی شد.

وی اظهار کرد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی پس از علم آموزی و عمل برای خدا، در مسیر تعلیم و آموزش نیز برای خدا گام برداشت و زکات علم خود را به دو شیوه شاگرد پروری و تألیف و نگارش پرداخت کرد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: طی چندین دهه، افراد بسیاری در حوزه های علمیه خواهران و برادران در مکتب درسی ایشان تلمذ کردند؛ همانگونه که بسیاری از اساتید دانشگاه و فرهنگیان و سپاهیان عزیز از مراتب فضل و دانش ایشان بهره بردند.

حجت الاسلام  ابراهیمی اضافه کرد: بیشترین وقت ایشان صرف پژوهش و تألیف آثار علمی گردید با همت و دقت زیادی «موسوعه کلمات الرسول الاعظم» را در ۱۴ جلد به نگارش درآورد و تقدیم ساحت مبارک نبی مکرم اسلام(ص) کرد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از آثار دیگر ایشان در موضوع حدیث اهل بیت (ع) است و بخش دیگر در خصوص وجوه تمدنی شهر کهن قزوین است. همواره در جستجوی دانش و ثبت و ضبط علوم اسلامی بود، به طوری که کوچک ترین فرصتی را از دست نمی داد و در دو حالت مشاهده می شد: یا در جستجوی مطلب جدیدی، کتابی را مطالعه می کرد و یا در ثبت نکته ی جدیدی، قلم به دست داشت و می نوشت.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان گفت: عمر شریف مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی وقف حوزه علمیه بود و آثار وجودی ایشان در جای جای حوزه مشهود و بسیاری از مدارس قدیمی و ابنیه تاریخی حوزه، توسط آن مرحوم شناسایی شد و با همت و همکاری بزرگان به آغوش حوزه علمیه قزوین بازگشت.

حوزه خواهران قزوین در سوگ عالم عمل

 

حوزه خواهران قزوین در سوگ عالم عمل

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha