دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت زینب(س) با شکیبایی و روشنگری خویش، فساد موجود در حکومت امویان را افشا کرد و پایه های این خلافت جور را به لرزه واداشت و بدین ترتیب، طلایه دار دفاع از حریم ولایت لقب گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی  فاطمیان، ظهر امروز در مراسم سوگواری  حضرت سیدالشهدا (ع) که در مسجد امام حسین(ع) شهر اقبالیه برگزار شد، گفت: توان ایستادگی در برابر ناملایمات و دشواری های زندگی، یکی از ویژگی های برجسته انسانی به شمار می رود که حضرت زینب(س) به عنوان الگویی ممتاز در این زمینه محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری (س) با سلاح صبر، توانست حماسه کربلا را برای همیشه ماندگار کند و بدین گونه آموزگار مکتب بردباری و رشادت لقب بگیرد. ایراد خطبه های فاضلانه و عالمانه همراه با استدلال هایی از آیات قرآن کریم، پس از نهضت عاشورا، شاهدی گویایی بر توانایی علمی این بزرگوار است.

امام جمعه شهر اقبالیه بیان کرد: کربلا مدرسه عشق و ایثار جان و دست شستن از زن و فرزند و مال بود و این بالاترین نوع ایثار به شمار می رود و همین عامل تقدس نهضت و  تمایز آن از دیگر قیام ها محسوب می شود.

حجت الاسلام فاطمیان بیان کرد: حضرت زینب کبری(س) پس از مجبور ساختن یزید به آزادی اسراء و رهسپار شدن آنان به مدینه، دست از مبارزه و روشنگری برنداشت و از هر فرصتی برای رساندن پیام شهدای عاشورا استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت زینب(س) با شکیبایی و روشنگری خویش، فساد موجود در حکومت امویان را افشا کرد و پایه های این خلافت جور را به لرزه واداشت و بدین ترتیب، طلایه دار دفاع از حریم ولایت لقب گرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha