جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد علی سالاری-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه مدیریت انقلابی و حرکت جهادی نسخه درمان مشکلات کشور است، گفت: برای عملی شدن بازسازی انقلابی در عرصه مدیریت اجرایی کشور باید مدیریت جهادی را بر دیوانسالاری‌های فرسوده ترجیح دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست حمعی از مسئولان فرهنگی و اساتید حوزه، با اشاره به ملزومات مدیریت انقلابی و جهادی در کشور، اظهار کرد: فرد دارای روحیه و عمل انقلابی بایستی ایمان، سواد، غیرت، شجاعت، خودباوری، انگیزه کافی برای حرکت و توان جسمی و فکری حرکت داشته باشد، هدف را در نظر بگیرد، چشم را به اهداف دور متوجّه بکند و به تعبیر امیرالمؤمنین «اَعِرِ اللهَ جُمجُمَتَک» و زندگی و وجود خود را در راه این هدف بگذارد و با جدیت حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه رفتار انقلابی به معنای حرکت و مدیریت جهادی است، اضافه کرد: برای عملی شدن بازسازی انقلابی در عرصه مدیریت اجرایی کشور باید مدیریت جهادی را بر دیوانسالاری‌های فرسوده ترجیح بدهیم و در این راستا اصرار بر مدیریت جهادی یکی از اولویت‌های ما است.

وی با تأکید بر اینکه باید مسؤولین کشور در بخش‌های مختلف مدیریت جهادی را دنبال کنند، تصریح کرد: مدیریت جهادی به معنای بی‌انضباطی نیست بلکه پُرکاری، با تدبیر حرکت کردن، شب و روز نشناختن و دنبال کار را گرفتن، معنای مدیریت جهادی است.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به ضرورت مدیریت انقلابی در مسیر جهت‌گیری‌های امام راحل، اظهار کرد: تحقق این مطالبه مهم نیازمند این است که جهت‌گیری را درست انتخاب کنیم، زیرا چنانچه جهت‌گیری را غلط انتخاب کرده و در انتخاب جهت‌گیری اشتباه کنیم تلاش مضاعف ما نه‌فقط ما را به نتیجه نمی‌رساند بلکه ما را از راه دور می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا وصیت‌نامه امام که مجمل و موجزی از جهت‌گیری‌های امام (ره) است قطب‌نما و شاخص اصلی بوده و جهت‌گیری‌ها مشخص است درنتیجه اولین کار هر مدیری در هر بخشی این است که جهت‌گیری درست را در نظر بگیرد.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: نکته دیگر تأکید رهبری که مخاطب اصلی آن مدیران ارشد قوه مجریه هستند این است که مسئولان ارشد قوه باید در محیط وزارتخانه جوّ حزب‌اللهی را با همان بارِ معنایی که کلمه حزب‌اللهی دارد، غالب کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید انسان‌های متدین بر سرنوشت تشکیلات حاکم بوده و کسانی که تعیین‌کننده‌اند، راه را مشخص می‌کنند و به‌خصوص در سطوح بالای مدیریت خط دهنده هستند باید افرادی با روحیه انقلابی و اسلامی عمیق باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha