شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سرهنگ محمد حسن سلامی

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از توسعه درس آشنایی با علوم و دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سطح استان و همچنین کیفیت بخشی به این درس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سرهنگ محمد حسن سلامی، صبح پنجشنبه در مراسم تجلیل از اساتید درس معارف دفاع مقدس سمنان، در سالن جلسات مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، از توسعه درس آشنایی با علوم و دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: بررسی، تجزیه و تحلیل علل و موانع موجود در عدم توسعه و کمیت و کیفیت ارائه این درس در دانشگاه‌ها با استفاده از نشست‌های تخصصی راهبرد ما در این زمینه است.

وی با اشاره به ارائه پیشنهادها و راهکارهای مناسب برای توسعه درس معارف دفاع مقدس در تمامی دانشگاه‌های استان سمنان، افزود: چگونگی ایجاد جذابیت و انگیزه در دانشجویان در انتخاب این درس یکی دیگر از مسائل مرتبط با این حوزه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه در نشست‌های تخصصی به دنبال بازخورد تدریس این درس در دانشگاه‌ها برای دانشجویان پس از پایان هر ترم تحصیلی هستیم، گفت: درس دفاع مقدس فرصت مناسبی برای اشاعه مجاهدت‌های ایثارگران غیور است و لذا برای ما اهمیت بسزایی دارد.

سلامی با اشاره به اینکه آشنایی با درس دفاع مقدس فرصت مناسبی برای اشاعه مجاهدت‌های ایثارگران دوران دفاع مقدس بین نسل جوان و دانشجویان است، ابراز داشت: نقش دشمن در بی‌ارزش نشان دادن ارزش‌های انقلاب اسلامی به ویژه ارزش‌های دفاع مقدس بسیار مهم و حیاتی است لذا باید در این زمینه کاملاً هوشیار بود.

وی با بیان اینکه زیر سوال بردن ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی یکی از نقشه‌های اصلی دشمنان برای انحراف افکار مردم به خصوص جوانان از مسیر انقلاب است و ما وظیفه داریم در دوران دانشجویی برای ساخته شدن جوانان در مسیر انقلاب تلاش کنیم، افزود: ترویج فرهنگ و آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بسیار مهم است و یکی از شایسته‌ترین اقدامات ارائه درس دو واحدی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خاتمه گفت: تدریس با استفاده از کلیپ‌های جذاب دفاع مقدس در کلاس‌های مجازی و غیرحضوری، استفاده از روش‌های نوین آموزشی، برگزاری کلاس‌ها به صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر پادگان‌ها، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس و تغییر شیوه تدریس از سخنرانی به نظری عملی، حضور جانبازان، آزادگان، مدافعان حرم و والدین شهدا در کلاس‌های درس تأثیرگذاری و جذابیت درس دفاع مقدس را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha