شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه خلاء حضور مدیران جوان در کشور احساس می شود، خاطر نشان کرد: از مدیری می‌توان به عنوان یک مدیر خوب یاد کرد که بستر انتقال مسئولیت به نسل جوان را فراهم کند و در کادر سازی فعالیت خوبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در مجمع جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با گلایه از اینکه متاسفانه جوان‌گرایی به فرهنگی مورد قبول در سطح جامعه تبدیل نشده است، اظهار داشت: انتظاری که امروز از نسل اول انقلاب وجود دارد این است که زمینه را برای انتقال مسئولیت به نسل جدید رقم بزنند.

وی با بیان اینکه خلاء حضور مدیران جوان در کشور احساس می شود، خاطر نشان کرد: از مدیری می‌توان به عنوان یک مدیر خوب یاد کرد که بستر انتقال مسئولیت به نسل جوان را فراهم کند و در کادر سازی فعالیت خوبی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاسف از عدم میدان دادن به جوانان در عرصه های مختلف مدیریتی، یادآور شد: مجمع جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در استان تربیت نیرو و کادر و مدیران آینده کشور از طریق شناسایی و حمایت از جوانان را به عنوان هدف اصلی خود قرار داده است.

وی افزود: البته هدف از این کار، ورود مستقیم در عزل و نصب‌ها نیست، بلکه شناسایی و حمایت از جوانان برای ورود در عرصه مدیریتی و فراهم کردن شرایط و بسترهای حضور جوان در لایه های میانی است.

امام جمعه همدان با اشاره به انتخاب استانداران سراسر کشور توسط دولت، عنوان کرد: در شرایط فعلی نتوانسته‌ایم نیروی جوانی را برای معرفی به عنوان استاندار تربیت کنیم، بنابراین پس از حضور استاندار در همدان، یکی از مطالبات جدی ما، میدان دادن به جوانان و استفاده از ظرفیت نخبگان در عرصه‌های مدیریتی و توجه به کادر سازی از بین جوانان است.

وی با تاکید بر اینکه مجمع جوانان از طریق ارتباط گیری با مجمع پیشکسوتان می تواند در برابر فضای بسته مدیریتی، مسیر را برای ورود جوانان فراهم کند، اظهار داشت: شغل جوان و موضوع ورود او در عرصه مسئولان و پیدا کردن قدرت دو مسئله متفاوت و جدا از هم می‌باشد.  

امام جمعه همدان با بیان اینکه داشتن شغل حق جوان است، گفت: در اسلام تاکید شده برای رسیدن به مسئولیت و قدرت، فی نفسه نباید از طرف فرد تلاشی صورت گیرد مگر آنکه قدرت مدیریت، صداقت، امانت در وجود فرد باشد و آن زمان است که بر شما واجب است تا مسئولیتی را بپذیرید.

 وی با تاکید بر اینکه عدم کنترل حس قدرت طلبی در سنین جوانی، آینده‌ای خطرناک را به دنبال خواهد داشت،  مطرح کرد: عدم توانایی در کنترل این حس، نه تنها برای خود فرد که برای جامعه نیز می تواند بسیار خطرناک باشد، چرا که اگر انسانی قدرت طلب باشد، برای کسب قدرت هم عزت نفس خود را از دست می دهد و هم در برابر فساد و ظلم سکوت خواهد کرد.

د ابتدای این نشست، تعدادی از جوانان و نخبگان استان به بیان دیدگاه‌ها و نقظه نظرات خود در حضور جوانترین نماینده ولی فقیه در استان ها پرداختند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha