شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دشمنان برای تخریب فرهنگ و چالش کشیدن آن، آرایش گرفته اند.دنبال این هستند که کاری کنند مردم از فرهنگ بدشان بیاید. برای این مسئله سرمایه گذاری هم کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در قم برگزار شد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اگر چه نسبت به وزارتخانه های دیگر دارای امکانات کمتر است، ولی مسئولیتش بسیار سنگین است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان داشت: رهبر انقلاب از فرهنگ تعبیر به هوا می کنند. اگر هوا سالم باشد، مردم هم سالم می مانند و اگر هوا آلوده باشد، مردم هم آسیب خواهند دید.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری، عنوان کرد: امروزه فرهنگ با سیاست زدگی آمیخته شده است، فرهنگ است که به سیاست و اقتصاد و اجتماعی و.. جهت می دهد. معتقدیم  بن مایه کار حرکت جامعه، فرهنگ است. فرهنگ، هر سود دهی که داشته باشد، در بقیه اجزاء اثربخش است. لذا دشمنان قبل از این  که مبارزه رو در رو با نظام داشته باشند، تلاش شان از بین بردن فکر و فرهنگ است، چون می دانند اگر در جامعه ای فرهنگ نباشد، روحیه شهادت طلبگی  هم نخواهد بود.

وی اظهار داشت: دشمن در مسئله فرهنگ به دنبال سه کار مهم است، اول تخریب فرهنگ و چالش کشیدن آن است. این ها دنبال این هستند که کاری کنند مردم از فرهنگ بدشان بیاید. برای این مسئله سرمایه گذاری هم کرده اند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: دوم این که، دنبال جایگزین برای فرهنگ هستند. وقتی این کار هم صورت گرفت، مرحله آخر که تسلیم فرهنگ باشد، اتفاق می افتد. این برنامه دشمن است و رهبری هم اعلام خطر کردند، ولی گوش شنوا در این رابطه وجود نداشت.

وی با اشاره به بعضی تغییر رویکردی افراد در قبال فرهنگ، عنوان کرد: باید مواظب این افراد بود. در گذشته هم افرادی بودند که در گذر زمان گرفتار تغییر رویکرد شدند. وقتی این تغییر رویکرد اتفاق بیفتد. در این زمان این شخص تحت تسلط افکار دیگران است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ما هم وزارتخانه و  نهادهای فرهنگی را مسئول در بحث فرهنگ می دانیم، گفت: باید هم افزایی دربحث فرهنگ صورت گیرد. حتی باید ستادی در بحث فرهنگ تشکیل بدهند. وزارت خانه های مختلفی با کمک حوزه و ... بیایند و نقشه راهی تعیین شود و آفت های فرهنگی و آسیب های فرهنگی شناسایی شود.

وی اظهار داشت: فرهنگ تنها در استان مستقر نیست. در همه مناطق فرهنگ است و هنر این وزاتخانه این باشد، فرهنگ ارزشی مناطق مختلف کشور را قوت ببخشیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: مأموریت اول پیامبر(ص) کار فرهنگی بوده است و ایشان به وسیله فرهنگ، جامعه شرک را به توحید دعوت کردند و دشمن هم این مسیر را نشانه گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha