چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر / دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله خاتمی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به داد عرصه کتاب برسد، عرصه فیلم، نوار و کتاب از ابزارهای برجسته نشر فرهنگ هستند،‌ نباید به ویروس فرهنگ اجازه انتشار داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید احمد خاتمی عصر امروز در دیدار محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در قم برگزار شد، گفت: مردم امیدها به این دولت دارند و همه اقشار اولویت را  مبارزه با کرونا می دانند که در این هفته ها،‌قدم های ستودنی و بلندی برداشته شده و چشم انداز روشنی در مبارزه با این ویروس روشن شده و به برکت اخلاص مسئولان، شاهد هستیم که در این عرصه گشایش خوبی صورت گرفته است.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری افزود: اولویت دوم بحث اقتصاد است و این عرصه نیز نیازمند تلاش جدی مسئولان است و معتقدیم،‌اگر در مسیر خدا گام برداریم، خدا پیش رو را روشن می کند و از اخلاصی که در مسئولان دولتی و رئیس دولت می بینم، گام های بلندی برای رفع مشکلات برداشته می شود.

وی بیان داشت: اولویت دیگری که رهبر هم فرمود، فرهنگ است و این هم کلید مهمی است. اگر این دیوار شکافته شود، دیوار نظام و انقلاب هم شکافته می شود و باید بدانیم اگر مدیریت فرهنگی به درستی در کشور انجام نگیرد، امکان حل مشکلات اقتصادی و سایر آسیب ها به صورت مطلوب و رضایت بخشی وجود نخواهد داشت.

امام موقت جمعه تهران اظهار داشت: معتقدیم کار فرهنگی نیازمند مدیریت فرهنگی است که در بحث کلان به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و سازمانهایی چون صدا و سیما هم رسالت خود را دارند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به وضعیت نامطلوب سبک زندگی، گفت: با وجود امکانات قابل توجه کشور، اما فرهنگ عمومی ما در مساله اسراف و مصرف مشکل دارد و بسیاری از منابع به هدر می رود و مصرف بهینه ای از آنها نمی شود.

وی عنوان کرد: الان ۴۲ سال از انقلاب می گذرد و وزارت فرهنگ داریم. جای این ارزیابی است چه قدر این پسوند اسلامی را تحقق بخشیده ایم و دولت آقای رئیسی این را ارزیابی کند و اگر تقصیری داشته ایم، جبران کنند.

آیت الله خاتمی گفت: می خواهید وزارت در تراز انقلاب داشته باشید. این آرزوی ما است. برای تحقق این، باید  افرادی هم دارای این اندیشه داشته باشید و  اگر همکاران، همفکر شما نباشند در این راه ناکام خواهید شد، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید چهره هایی بدرخشند که دلداده اسلام باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به رسالت مهم این وزارتخانه در عرصه کتاب عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به داد عرصه کتاب برسد، عرصه فیلم، نوار و کتاب از ابزارهای برجسته نشر فرهنگ  هستند،‌   فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حال احتضار رفتن است. نباید به ویروس فرهنگ اجازه انتشار داده شود.

آیت الله خاتمی گفت: اهل بیت(ع) از فرهنگ به عنوان غذا نام می برند، دین می گوید به ویروس فرهنگی اجازه نشر ندهید، چرا که بیماری جان را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین به اثر تولید فیلم اشاره کرد و گفت: در همین رابطه فیلم است. یک ساعت فیلم ارزشی جبران ده ها منبر را می کند.فیلم های خوب و فاخر ساخته شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر چه افرادی با این مسئله مجادله خواهند کرد، ولی باید در برابر این دسته افراد مقاومت کرد، چرا که پشتوانه انقلاب خون شهدا است و موجب پویایی آن است و از ما در برابر پاسداشت و حفظ این خون سوال خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha