جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صفایی بوشهری

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در بازدید از برخی نخلستان های بخش بوشکان دشتستان از نزدیک مسائل و مشکلات کشاورزان و باغداران این منطقه را پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، روز گذشته ضمن بازدید از برخی نخلستان های بخش بوشکان دشتستان و  از نزدیک مسائل و مشکلات کشاورزان و باغداران این منطقه را بررسی و دستور پیگیری مشکلات آنان را  داد.

امام جمعه بوشهر در مصاحبه با خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم این عرصه تأمین آب کشاورزی است اظهار داشت: خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی مشکلاتی را در حوزه تأمین آب ایجاد کرده که بیشترین مسائل در عرصه کشاورزی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، کاهش بارش باران، خشکسالی‌ها و عدم تأمین آب مورد نیاز در عرصه کمی و کیفی محصول کشاورزی را اثرگذار دانست و بیان کرد: مسئولان مرتبط باید راهکارهای لازم در تأمین آب در عرصه کشاورزی به‌ویژه ساخت سدهای کوچک و زود بازده مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه بوشهر، تغییر سامانه آبیاری از غرق آبی به قطره‌ای و استفاده از روش‌های دیگر آبیاری نوین را راهکار مهم در حل مشکلات تأمین آب اراضی کشاورزی دانست و تأکید کرد: مشکلات کشاورزان دشتستان در عرصه نخلستان باید با استفاده از روش‌های نوین آبیاری حل و فصل شود.

وی روستای شلدان دشتستان را بسیار زیبا و تاریخی دانست و افزود: این روستا کمبودهای بسیار زیادی در عرصه تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی دارد که لازم است دولت و نهادهای حمایتی حضور فعال در این روستا داشته باشند و خدمتگزار مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با تأکید بر حل مشکلات کشاورزان دشتستان در تأمین آب با تلاش جهادی، گفت: باید در خرید تضمینی محصول خرما کشاورزان دشتستان تدابیر ویژه اندیشیده و عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کشاورزان منطقه دشتستان چند سال است که دارای مشکلات خرید تضمینی خرما هستند افزود: در طول سال‌ها صدها تا هزاران تن خرما محصول نخلستان‌های دشتستان به فروش نمی‌رسد و در انبارها می‌ماند که باید با مدیریت بازرگانی قوی در حوزه ملی و فراملی برنامه‌ریزی تا مشکلات کشاورزان برطرف شود.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه مسئولان باید قدردان مردم باشند خاطرنشان کرد: قشر زحمتکش کشاورز که نقش مهمی در اقتصاد، معیشت و درآمد جامعه دارد مسئولان باید قدردان آنان به‌ویژه کشاورزان مناطق محروم که با مشکلات گوناگون از جمله تأمین آب دست به گریبانگیر هستند باشند و حل مشکلات این قشر را در اولویت قرار دهند.

وی، حل مشکلات تأمین آب و خرید تضمینی محصول خرما کشاورزان دشتستان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: مسئولان باید با تدوین برنامه در حل این مشکلات تلاش و با استقرار صنایع فرآوری خرما برای ایجاد ارزش افزوده این محصول، زمینه تحقق مطالبات کشاورزان دشتستان را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اظهار کرد: امید می‌رود مشکلات کشاورزان دشتستان با پیگیری و فعالیت جهادی مسئولان برطرف شود تا سبب خوشحالی مردم این منطقه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha