دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان

حوزه/ براساس اظهارات امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان، این جنبش در انتظار به رسمیت شناختن خود از سوی کشور های جهان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، براساس اظهارات امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان، این جنبش در انتظار به رسمیت شناختن خود از سوی کشور های جهان است.

متقی از کمک های بشردوستانه جامعه بین المللی به افغانستان استقبال کرد و جهان را به حمایت بیشتر دعوت نمود.

وی با بیان اینکه طالبان برای خروج نیروهای آمریکایی تلاش کرده است، از واشنگتن خواست به تعهدات مندرج در توافقنامه دوحه پایبند باشد.

وزیر خارجه طالبان اشاره کرد: از تمامی کشور های جهان درخواست می کنیم که ما را در عرصه آموزش، بهداشت و مهاجرین کمک کنند و از ما در تعامل با خشکسالی که مردم از آن رنج می برند، حمایت کنند و در ارسال کمک های بشردوستانه، برخورد سیاسی نداشته باشند.

گزارش های سازمان ملل متحد اشاره دارد که از هر ۴ افغانی، ۳ نفر به غذای بهداشتی دسترسی ندارند و بیشتر خانواده ها به خاطر وضعیت بد اقتصادی، گوشت، شیر و سبزی را از سفره خود حذف کردند.

بر اساس این گزارش، بازار های افغانستان شاهد افزایش شدید قیمت مواد غذایی بوده و کشور در آستانه فقر کامل قرار داد و میزان افغانی هایی که در زیر خط فقر زندگی می کنند تا نیمه سال آینده به ۹۷ درصد می رسد.

در همین راستا، احمد فرید تاجر ساکن کابل گفت: مردم سرگردان هستند، کار نیست، بانک ها تعطیل بوده و فروش روز به روز کاهش می یابد، مردم در فقر زندگی می کنند و از دیروز چیزی نفروختم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha