شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ نهادهای حوزوی و جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، جلسه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک نهادهای حوزوی آذربایجان شرقی و جمعیت هلال احمر، در محل مدیریت حوزه علمیه استان با هدف ایجاد و افزایش همکاری‌ها برگزار شد.

این تفاهم‌نامه به امضای حجج الاسلام عبدالحمید واعظی مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، اسماعیل روشن تن مدیر حوزه‌ علمیه استان، مهدی محمدی مدیرحوزه‌ علمیه خواهران، سید ابوالفضل موسوی مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌  و آقای حمید حسین پور مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی رسید.

این تفاهم نامه در راستای گسترش ارتباطات و همکاری نهادهای حوزوی و جمعیت هلال احمر به منظور بهره گیری از مشارکت و حضور طلاب و فضلای حوزوی در فعالیت های داوطلبانه بشر دوستانه متناسب با شئون حوزوی منعقد شد.

در این تفاهم‌نامه، هلال‌احمر به برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح برای گروه هدف مرکز(تمامی طلاب، روحانیان و خانواده ایشان و کارکنان مراکز حوزوی) و صدور گواهینامه، برگزاری دوره امداد تکمیلی(تربیت مربی) برای نماینده‌های خاص معرفی شده از سوی مرکز و تأمین وسایل و تجهیزات آموزشی تخصصی، مربوطه به مباحث عملی، متعهد شد.

همچنین هماهنگی و همکاری استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های علمی - فرهنگی طلاب و روحانیان در برپایی همایش‌های مذهبی – آموزشی و فرهنگی متناسب با مأموریت‌های جمعیت، ایجاد زمینه همکاری و مشارکت طلاب و روحانیان در فعالیت‌های داوطلبانه به‌منظور اشاعه فرهنگ داوطلبی و زمینه‌سازی در راستای جذب حداکثری نیروهای علاقه‌مند به فعالیت‌های داوطلبانه و عام‌المنفعه گروه هدف مرکز، از جمله تعهدات نهادهای حوزوی استان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha