جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ اجلاسیه معاونین آموزش مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ در اجلاسیه معاونین آموزش مدارس علمیه خوزستان، به نقش برجسته آیت‌الله اعرافی در ایجاد تحولات اساسی در حوزه‌های علمیه کشور اشاره شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اجلاسیه معاونین آموزش حوزه علمیه خوزستان در مسجد اعظم اهواز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای این اجلاس که با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین اظهار داشت: در دوران مدیریت آیت‌الله اعرافی، حوزه های علمیه کشور توانسته کارهای خوبی را انجام دهد که از جمله آن‌ها تدوین چشم‌انداز ۱۴۱۴ است که  بُرش استانی آن در سه برنامه‌ی ۵ ساله تدوین شده است.

ببینید:

تصاویر اجلاسیه معاونین آموزش مدارس علمیه خوزستان

وی افزود: هر برنامه‌ی ۵ ساله به پنج برنامه‌ یک‌ساله تقسیم می‌شود که هر مدرسه باید برنامه‌ یک‌ساله‌ خود را با توجه به ظرفیت‌های خود تنظیم کرده و انتظاری که از معاونین آموزش می‌رود، این است که آیتم‌های مربوط به معاونین آموزش را پیاده‌سازی کنند.

در ادامه، حجت‌الاسلام قاسم عرب زاده، مسئول امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه خوزستان، ضمن بیان نکاتی در خصوص قرارداد اشتغال، شهریه اساتید، بازرسی‌های مرکز مدیریت و شرط استاد تمام‌وقت شدن اساتید حوزه علمیه بیان داشت: شرط تمام‌وقت حساب شدن اساتید این است که اگر استاد حکم تدریس پایه‌های ۱ تا ۶ را داشته باشد باید ۴ درس تدریس کرده و یک ساعت حضورداشته باشد و اگر اساتید حکم تدریس پایه‌های ۷ تا ۱۰  را داشته باشد، می‌بایست سه درس تدریس و ۲ ساعت حضورداشته باشد همچنین کادر مدارس باید روزانه ۷ ساعت  در مدرسه حضورداشته باشند که ۲ ساعت آن می‌تواند تدریس باشد.

در بخش دیگر این اجلاسیه عبدالرضا ریحانی، مسئول پذیرش حوزه علمیه خوزستان، به بیان نکاتی در خصوص شرایط پذیرش طلاب پرداخت.

همچنین حجت‌الاسلام محمدجوادی، مسئول اداره‌ی امتحانات شفاهی و غیرحضوری حوزه علمیه خوزستان، عنوان کرد: در اداره‌ی امتحانات شفاهی ساختاری تشکیل داده‌ایم که در آن ساختار می‌توانیم تقریباًهمه‌ی امتحانات شفاهی حوزه را در آن برگزار کنیم که این ساختار متشکل از امتحانات شفاهی طلاب بلندمدت یعنی پایه‌های ۳،۶،۸ و ۱۰، امتحانات شفاهی سفیران که عبارت است از امتحان جامع و پایه‌های ۸ و ۱۰ ، آزمون استادی و آزمون شفاهی درس خارج که امتیاز هردوی این آزمون‌ها از حوزه علمیه قم به حوزه علمیه خوزستان واسپاری شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد کیانی، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه خوزستان، نکاتی در خصوص  وضعیت نظام‌وظیفه و شهریه طلاب ارائه داد.

 حجت‌الاسلام سعید سواری، مسئول مدارج علمی استان خوزستان هم به بیان گزارشی از وضعیت مدارج علمی طلاب استانن و همچنین وضعیت پایان‌نامه‌های طلاب سطح ۳ و ۴ پرداخت.

در پایان حجت‌الاسلام سید حمزه صالحی، کارشناس ارزیابی آموزش استان خوزستان، ضمن بیان نکات آئین‌نامه‌ای، نحوه‌ی دقیق فعالیت در سامانه نجاح را به معاونین آموزش مدارس آموزش داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha