چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سردار کارگر

حوزه/ به مناسبت هفته دفاع مقدس ۴۷۷ ستاد در کشور تشکیل شده و ۳ هزار و ۲۰۰ برنامه در قالب آن در شهرهای مختلف در طول هفته دفاع مقدس به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار بهمن کارگر امروز در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت که به صورت ویدیو کنفرانسی در قم برگزار شد، افزود: سال گذشته ۵۰۵ ستاد در سراسر کشور در قالب هفته دفاع مقدس شکل گرفته و ۵ هزار و ۴۲۲ برنامه در شهرهای کشور به اجرا در آمد.


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، افزود: تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت، ایثار و جانباز دفاع مقدس یکی از برنامه های شاخص سال بود که این آیین امسال نیز تکرار شده است.


وی گفت: علاوه بر تجلیل از یک میلیون ایثارگر و جانباز دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه ملی لباس سربازی، نورافشانی ۱۹ هزار گلزار شهدا، ۷۰ رونمایی از ۵۰۰ عنوان کتاب، ۷۹۷ برنامه تجلیل از خانواده شهدا، پخش ۱۰۰ انیمیشن با موضوع شهدا و برگزاری آیین شب شعر از برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در سراسر کشور است.


کارگر اضافه کرد: تا پایان سالجاری ۳ باغ موزه جدید در سه شهر مختلف افتتاح می شود، همچنین تا پایان سال ۱۴۰۴ نیز ۹ موزه دیگر آماده بهره برداری خواهد شد.

IMG_3801.JPG
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد: هم اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ یادمان دفاع مقدس و شهدا در سراسر کشور احداث شده که مجموع این یادمان ها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


کارگر اظهار داشت: ۵۸ یادمان شهدا و دفاع مقدس نیز در حال حاضر در مقاصد کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
وی یادآور شد: سال ۹۳ حدود ۳.۵ درصد از محتوای کتاب های چاپ شده کشور پیرامون فرهنگ ایثار و شهادت بود که در پایان سال ۹۸ این آمار به بیش از ۱۹ درصد رسیده است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به استقبال ویژه جوانان از سفرهای راهیان نور، اظهار داشت: تا سال ۹۲، ۴ میلیون نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان های راهیان نور بازدید بعمل آورده بودند که در سال ۹۷ این آمار به بیش از ۷۰ درصد رشد یافته که ۷۰ درصد از این بین برای بار اول به این مناطق اعزام شده بودند.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکلات محورهای مواصلاتی مناطق عملیاتی در راهیان نور، خاطرنشان کرد: با همکاری مجموعه دستگاه های مسئول تعداد تصادفات جاده ای کاروان های راهیان نور طی سالهای ۹۷ و ۹۸ به صفر رسیده است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نمایشگاه ملی در لباس سربازی همزمان با تهران در سراسر کشور همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha