جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین به صورت دائمی فعال است و رسالت های آن به فراخور زمان تغییر می کند و امروز خوشبختانه تبدیل به سنگری جهت مبارزه با این ویروس منحوس شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در جلسه شورای نهادهای حوزوی استان قزوین که با حضور نمایندگان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه برگزار شد گفت: حوزه استان قزوین براب مقابله با ویروس کرونا، قرارگاه جهادی شهدای روحانیت قزوینرا راه اندازی و  تلاش کرد که به ارائه خدمات جهادی در سطح استان بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: در قرارگاه جهادی حوزه علمیه نهادهای حوزوی با هم همکاری خوبی داشتند؛ این نهادها شامل حوزه های برادران و خواهران، اداره کل تبلیغات استان،  اوقاف و سازمان بسیج طلاب بود که بیش از دو ماه و نیم به کار جهادی پرداختند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حضور طلاب قزوین در بیمارستان های استان بسیار چشمگیر بود و بیماران اظهار رضایت بالایی از این حضور داشتند.

 وی ادامه داد: طلاب جهادی حوزه علمیه قزوین در شرایط سخت وظایف شرعی و دینی که همان خدمت به همنوع است را به خوبی در مراکز درمانی به منصه ظهور رسانده و به منظور حفظ سلامتی مردم و کنترل شیوع ویروس کرونا پا به عرصه خدمت رسانی گذاشته اند که جای تقدیر و خداقوت دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین به صورت دائمی فعال است و رسالت های آن به فراخور زمان تغییر می کند و امروز خوشبختانه تبدیل به سنگری جهت مبارزه با این ویروس منحوس شده است که امیدواریم بیماری کرونا هر چه سریعتر ریشه کن شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد:  طلابی که با احساس مسئولیت در فعالیت های جهادی و انقلابی حضور پرثمری دارند، باید مورد حمایت و تشویق قرار گیرند و از هر گونه افت تحصیلی آنان جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه حوزه های علمیه به حساب می آید و در این قرارگاه جهادی طلاب حوزه علمیه قزوین شاهدیم که طلاب به صورت مخلصانه و متعهدانه فعالیت می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر طلاب استان قزوین در زمینه کمی و کیفی مشارکت خوبی داشته‌اند که امیدواریم این مشارکت را با توجه به حمایت های مادی و معنوی ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: حوزه‌های علمیه همچنان آمادگی همکاری همه جانبه را در ابعاد مختلف با ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا را خواهند داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به پیوند میان کادر درمانی بیمارستان ها و طلاب جهادی، عنوان کرد: رابطه اخلاقی، معنوی و صمیمی ایجاد شده میان کادر درمان و طلاب حوزه علمیه، در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است.

وی با بیان این که حوزه علمیه همواره در مشکلات مختلف کنار مردم است، اظهار داشت: کادر درمانی بیمارستان ها به خوبی تاثیر حضور روحانیت در کاستن سنگینی بار کرونا را به خوبی احساس کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا همچنین پیشنهاد فراخوانی برای جمع آوری خاطرات طلاب جهادی در عرصه مبارزه با بیماری کرونا را ارائه داد.

قرارگاه جهادی شهدای روحانیت قزوین بصورت دائمی فعال است | فراخوان جمع آوری خاطرات طلاب جهادی

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha