جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام وحدتی

 حوزه / در جلسه شورای نهادهای حوزوی استان قزوین بر ضرورت بازتاب هنرمندانه فعالیت های جهادی طلاب به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری تاکید شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، جلسه شورای نهادهای حوزوی استان قزوین، با حضور نمایندگان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه، با موضوع فعالیت های جهادی طلاب، در مدیریت حوزه استان تشکیل شد.

حجت الاسلام بهمن وحدتی آراسته، مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه در این جلسه گفت: با شروع همه گیری کرونا در سال ۱۳۹۸ در پیک اول حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ طلبه وارد میدان خدمت رسانی شدند و به انجام اقدامات جهادی و به ویژه پس از تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت رعایت مسائل شرعی در دفن اموات کرونایی، به تغسیل و تدفین اموات پرداختند.

 وی، روحانیت را خادم و خدمتگزار مردم دانست و اظهار کرد: در موج اول کرونا کسی جرأت حضور در آرامستان‌ها و تغسیل اموات کرونایی را نداشت، اما طلاب بعد از دستور مقام معظم رهبری کفن‌پوش پای کار آمدند.

حجت‌الاسلام وحدتی آراسته با اشاره به مشارکت طلاب در طرح مواسات و  طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: بازتاب هنرمندانه فعالیت های جهادی طلاب مطالبه مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه دشمن از راه فضای مجازی به بنیان خانواده‌ها آسیب وارد کرده است، عنوان کرد: برای رفع معضلات و  آسیب‌های فضای مجازی باید وقت و زمان کافی گذاشت و وارد میدان شد.  

بازتاب هنرمندانه فعالیت های جهادی طلاب مطالبه مقام معظم رهبری است

حجت الاسلام وحدتی آراسته همچنین در نشستی با معاونان مدیریت حوزه علمیه استان قزوین، گفت: برای آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، کودک همسری، کودک آزاری، فرقه های نوظهور و ... برنامه ها و کارگاه های مدون و منسجم برگزار شود.

وی از شناسایی ۷۰ آسیب اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: شناسایی و درمان آسیب های اجتماعی از رسالت های مهم ستادهای حوزوی بحران است، لذا برای بررسی آسیب ها و ارائه راهکارهای، لازم است جلسات ستاد به صورت منظم با حضور مسئولان مرتبط برگزار شود.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha