سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تبریز

حوزه/ جلسه ستاد بحران حوزه علمیه آذربایجان شرقی با حضور نمایندگان دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور و مسئولان نهادهای حوزوی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، جلسه ستاد حوزوی بحران استان آذربایجان شرقی، با حضور نمایندگان دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور و مسئولان نهادهای حوزوی استان، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام بهمن وحدتی آراسته مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه در این جلسه ضمن ابلاغ سلام آیت الله اعرافی، گفت: با شروع همه گیری کرونا در سال ۱۳۹۸ در پیک اول حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ طلبه وارد میدان خدمت رسانی شدند و به انجام اقدامات جهادی و بخصوص پس از تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت رعایت مسائل شرعی در دفن اموات کرونایی، به تغسیل و تدفین اموات پرداختند.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان آسیب‌ها دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، روحانیت را خادم و خدمتگزار مردم دانست و ادامه داد: آسیب های اجتماعی هر استان شناسایی شده و می توان از ظرفیت های طلاب و روحانیون با مهارت افزایی و ارتقای علمی برای رفع این آسیب ها استفاده کرد.

وی افزود: شناسایی و درمان آسیب های اجتماعی از رسالت های مهم ستادهای حوزوی بحران است، لذا برای بررسی آسیب ها و ارائه راهکارهای رفع آن ها، لازم است جلسات ستاد به صورت منظم با حضور مسئولان مرتبط برگزار شود.

حجت الاسلام وحدتی آراسته با بیان اینکه دشمن از راه فضای مجازی به بنیان خانواده‌ها آسیب وارد کرده است، عنوان کرد: برای رفع معضلات و آسیب‌های فضای مجازی وقت بگذاریم و از جلسات‌نشینی خارج و وارد میدان شویم که اسلام برای همه این مشکلات راه و چاره دارد.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام خطیر آقاجانی، کارشناس مسئول ستاد حوزوی بحران گفت: ۷۱۹ طلبه جهادی در موج های اول، دوم ، سوم شیوع کرونا در استان آذربایجان شرقی به فعالیت در بیمارستان ها، دلجویی و سرکشی از خانواده های اموات کرونایی، تغسیل و تدفیت اموات و تهیه و توزیع بسته های معیشتی پرداختند.

در پایان جلسه، اعضای ستاد حوزوی بحران آذربایجان شرقی پیشنهادات خود را ارائه دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha