جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گردان های حزب الله عراق

حوزه/ گردان های حزب الله عراق نشستی که در شهر اربیل برای دعوت به عادی سازی روابط با اسرائیل برگزار شد را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، گردان های حزب الله عراق نشستی که در شهر اربیل برای دعوت به عادی سازی روابط با اسرائیل برگزار شد را محکوم کرد و گفت: بعد از اینکه شمال عراق به پناهگاه امن مزدوران و توطئه گران علیه کشور و به محل فعالیت های سازمان ها و سرویس جاسوسی صهیونیستی آمریکایی تبدیل شد، هنگامی که پایگاه های شرارت صهیونیستی آمریکایی هدف قرار گرفته شد، برخی به بهانه حفظ امنیت اربیل، آه و ناله سر دادند.

گردان های حزب الله عراق افزود: عجیب نیست که امروز اینان به عنوان ابزار صهیونیستی، جنایت عادی سازی روابط با اسرائیل که مخالف قانون است را تبلیغ می کنند.

گردان های حزب الله عراق تصریح کرد: تلاش هایی که در محافل طایفه ای مشخص برای عادی سازی روابط انجام می گیرد، مصادره نظر ملت عراق است که حامی حقوق تاریخی و ثابت ملت فلسطین بوده است. این اقدام مشکوک از سوی کشور هایی مثل امارات و عربستان سعودی که برای عادی سازی روابط اقدام کرده و در همین راستا در میان ملت های عربی بازار گرمی می کنند، حمایت می شود.

گردان حزب الله تأکید کرد: ملت عراق هرگز عادی سازی روابط با رژیم جنایتکار و غاصب و غده سرطانی که قدرت های استکبار جهانی در منطقه ما به وجود آورده است را نمی پذیرد و جز به آزادی فلسطین و مقدسات آن و بازگشت اهالی فلسطین راضی نخواهد شد.

حزب الله در پایان بیان داشت: مقاومت اسلامی گردان های حزب الله بر لزوم استمرار عملیات جهادی علیه لانه های صهیونیستی آمریکایی برای رهایی از شرارت آنها و حفظ امنیت کشور تأکید دارد.

شایان ذکر است، در نشستی که با حضور شخصیت های عشایری از ۶ استان بغداد، موصل، الانبار، صلاح الدینف بابل و دیالی در استان اربیل برگزار شد، حسام الحردان رئیس قبیله الدلیم آشکارا به عادی سازی روابط با اسرائیل دعوت کرد.

در همین راستا رئیس اقلیم کردستان عراق، گفت: برگزاری نشست اربیل، بیانگر موضع اقلیم کردستان نیست و اینگونه امور مربوط به سیاست خارجی دولت فدرال عراق است و اقلیم کردستان به آن پایبند می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha