جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تشییع و تدفین پیکر مطهر علامه حسن زاده آملی در روستای ایرا

پیکر پاک و مطهر عالم علامه حسن‌زاده آملی در زادگاهش روستای ایرا از توابع بخش لاریجان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، پیکر پاک و مطهر عالم ذوالفنون، فیلسوف، فقیه و عارف مرحوم علامه حسن حسن‌زاده آملی، پیش از ظهر سه شنبه ششم مهر ۱۴۰۰ در زادگاهش روستای ایرا در خانه ابدی آرام گرفت.

بیشتر بخوانید:

تشییع باشکوه علامه حسن زاده آملی در آمل | روستای «ایرا» آخرین منزل علامه | اشک مردم در سوگ عالِم ذوالفنون + فیلم و عکس

آیین خاکسپاری پیکر مرحوم علامه، با حضور فرزندان و جمعی از اقوام و شاگردان ایشان  و اهالی روستای ایرا در منزلش برگزار شد.

علامه حسن زاده آملی وصیت کرده بود پیکرش در زادگاهش روستای " ایرا " و در آرامگاهی که در یکی از اتاق های خانه اش برای همسرش درست کرده بود، به خاک سپرده شود.

همسر علامه حسن زاده آملی چهارم مرداد ۱۳۸۲ همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دارفانی را وداع گفته بود و علامه پیکر همسرش را در حیاط منزل خود و در اتاقی که آن را بیت الرحمه می نامیدند دفن کرد.

خاکسپاری پیکر مطهر علامه حسن زاده آملی در خانه ابدی + عکس

به درخواست خانواده مرحوم علامه حسن زاده، پیکرآن عالم وارسته پس از تشییع باشکوه دیروز با بالگرد از آمل به روستای " ایرا " منتقل شد.

مراسم وداع با پیکر حضرت علامه حسن‌زاده آملی دیشب در روستای ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل با حضور اهالی روستا، ارادتمندان و خانواده ایشان برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر علامه ذوالفنون روز دوشنبه مصادف با اربعین حسینی با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مردم سوگوار شهرستان آمل از میدان ۱۷ شهریور تا میدان قائم(عج) این شهر برگزار شد.

خاکسپاری پیکر مطهر علامه حسن زاده آملی در خانه ابدی + عکس

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha