سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سلمان گفت: در گام دوم انقلاب بایستی نسبت به گام اول بیشتر به معنویات، فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس توجه داشته باشیم و عقب ماندگی هایمان را جبران کنیم و گام به گام جلوتر برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در سیستان و بلوچستان، سردار عوضعلی فقیری در نشست مجازی و پژوهشی «تأثیرات حماسه اربعین حسینی در بازشناسی اصول و مبانی دفاع مقدس» که به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران سیستان و بلوچستان برگزار شد، در ابتدا مقدمه ای را در خصوص هشت سال دفاع مقدس و حمله عراق به ایران بیان کرد.

وی، اولین هدف حمله صدام به ایران را تجزیه خوزستان بیان کرد و افزود: لغو قرارداد ۱۹۷۵ و  تصاحب اروند و سواحل آن هدف بعدی و سومین هدف صدام، نابودی انقلاب نوپای اسلامی بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سلمان تصریح کرد: کل جهان با صدام همراه بود و ۳۴ ماشین جنگی صدام را روغن کاری می کردند و بر این اساس آن ها به ایران حمله کردند.

سردار فقیری ادامه داد: مردم غیور ما توانستند جلوی پیشروی صدام را بگیرند و در دراز مدت بعد از هشت  سال آنها نتوانستند یک وجب از خاک جمهوری اسلامی را بگیرد و جهانی که پشت سر صدام بود شکست خورد.

 وی ابراز کرد: اصول و مبانی دفاع مقدس تأسی گرفته از قیام و فرهنگ عاشورا بود چنانچه حضرت امام(ره) عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام را احیا کننده دین اسلام تا آخر الزمان می دانستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سلمان اظهار کرد: هر کجا توجه ما به خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام و تأسی از فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بیشتر باشد بر مسائل و مشکلات هم پیروز می شویم.

سردار فقیری خاطر نشان کرد: در گام دوم انقلاب بایستی نسبت به گام اول بیشتر به معنویات، فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس توجه داشته باشیم و عقب ماندگی هایمان را جبران کنیم و گام به گام جلوتر برویم.

وی، تشابهاتی از فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس را بیان کرد و گفت: هر دو نهضت برای حفظ اسلام بر پا شد؛ قیام عاشورا به رهبری امام معصوم و دفاع مقدس به رهبری امام خمینی(ره)از سلاله اهل بیت غلیهم السلام بودند.

سردار فقیری دیگر ویژگی های مشترک قیام عاشورا و انقلاب اسلامی را عشق و ایثار یاران، قساوت قلب دشمنان نسبت به هر دو قیام، شکیبایی زینب گونه زنان در هر دو قیام، معنویت یاران امام حسین (ع)در شب عاشورا و رزمندگان در شب های عملیات، حضور همه سنین از کوچک تا بزرگ در هردو قیام، افشاگری ماهیت هر دو قیام نسبت به چهره تزویر، اسارت در هردو جریان و تداوم قیام برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین اثر و خمیر مایه دفاع مقدس الهام گرفته از فرهنگ عاشوراست و بنا به گفته حضرت امام ما هر چه داریم از از عاشورا و کربلاست.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت سلمان، با اشاره به گرامیداشت تجلیل از متوفی در تمام ملل گفت: شهادت و اربعین ابا عبدالله الحسین علیه السلام است این ویژگی را دارد که هر ساله و تا قیامت تداوم یابد و اسارت اهل بیت و افشا گری های حضرت زینب سلام الله علیها و رفتار یزیدیان با آنها عاشورا را زنده نگاه داشته است.

سردار فقیری در پایان به بیان خاطراتی از ایثارگری های شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha