سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ارجنٹائن کا تاجر امام رضا (ع) کے حرم میں مشرف بہ اسلام

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درس امام رضا(ع) به همه‌ی آزادی خواهان جهان بیداری در مقابل ظلم است و اینکه هوشیار باشیم و از مبارزه خسته نشویم . 

مریم اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: دشمن همیشه بیدار است و در شکلهای مختلف و در لباسها و نقابهای گوناگون و با آرایشهای رنگارنگ ظاهر می شود از این رو باید چشم تیزی داشته باشیم، دشمن را بشناسید و راه مبارزه‌ی با دشمن را بلد بشویم و مثل علی بن موسی الرضا از اول تا آخر مبارزه را ادامه بدهید.

وی افزود: این امام همام نسبت به دسیسه های دشمنان آشنایی داشت و پرده از چهره حاکمان زمانش برداشت و این امر در آگاهی سازی جامعه تاثیر گذار بود.

این استاد حوزه، با اشاره به قبول ولایتعهدی امام رضا(ع) از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این حضرت به دلایل مختلفی ولایتعهدی را بپذیرفتند زیرا از اینطریق به صورت نامحسوس، می‌توانند امکاناتی در اختیار مبارزین قرار دهند.

وی ادامه داد: در حالت عادی سرکشی به مناطق شیعه نشین امکان نداشت اما از این طریق امام می‌توانست با یاران و دوستان خود تماس بگیرد.

اسماعیلی بیان داشت: از این طریق باعث شد تا امام به مردم مدینه یک فکر انگیزاننده بدهد و به آنها بگوید ک مامون امام شما را به زور از مدینه برد.

وی با بیان اینکه امام ثابت کرد مامون زاهد دنیا نیست گفت: مامون کسی نیست که خلافت و حکومت آل علی را می‌خواهد پس بدهد بلکه اهل دغل و کلک و ریاکاری است و جلوی این حرف گرفته شد حال که مامون می‌خواهد حق آل علی را پس بدهد، چرا قبول نمی‌کنید.

استاد جامعة الزهرا(س) اضافه کرد: کسانی هستند به خاطر ندیدن امام و تبلیغات منفی دشمن، تصور درستی از امام ندارند و چهره غلط از ایشان در ذهن دارند این فرصتی بود ک علی بن موسی الرضا این شبهه ها را برطرف کنند.

وی با اشاره به آثار مثبت پذیرش ولیعهدی گفت: با توجه به اهمیت ارتباطات و نبود وسایل ارتباط جمعی در آن زمان، این فرصت ب یاران امام داده می‌شد که در طول مسیر با امام صحبت کنند نیرو بگیرند و معارف خاندان پیامبر را به مردم برسانند.

اسماعیلی ابراز داشت: اگر حضرت را زندانی می‌کردند و به خراسان می آوردند این فرصتها پیش نمی آمد و این امکانات از دست می‌رفت از این رو امام این ولیعهدی را پذیرفتند تا به رسالت خویش عمل کنند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha