جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار سفیر صربستان با مرحوم آیت الله العظمی حکیم

حوزه/ یکی از خصوصیات آیت الله سید محمد سعید حکیم تأثیری بود که بر پیروان مذاهب و ادیان دیگر و صاحبان افکار و گرایش های متنوع داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید ریاض حکیم فرزند مرحوم حضرت آیت الله حکیم  به بیان خاطره‌ای از ملاقات سفیر صربستان با آن مرجع فقید پرداخت که به این شرح است: 

یکی از خصوصیات آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف، تأثیری بود که بر پیروان مذاهب و ادیان دیگر و صاحبان افکار و گرایش های متنوع داشتند و دلیل آن این بود که ایشان دارای گفتمان عقلانی و اعتدالی و علم عمیق و افق گسترده بودند.

از جمله کسانی که از معظم له تأثیر پذیرفتند، سفیر صربستان در عراق بود که سال گذشته با آیت الله حکیم دیدار کرد و از طریق گفتگوی متنوعی که در زمینه های مختلف داشت، دلبسته آیت الله حکیم شد و بعد از دیدار اصرار کرد که به هنگام بوسیدن دست معظم له از وی عکس بگیرند، علی رغم اینکه آیت الله حکیم از بوسیدن دستشان خودداری می کردند. بعد از دیدار، بخش رسانه سفارت صربستان این عکس را منتشر کرد.

امسال سفیر صربستان درخواست کرد که دیدار دیگری با آیت الله حکیم داشته باشد و این دیدار ۱۳ روز قبل از ارتحال ایشان، انجام گرفت.

سفیر صربستان اندکی بعد از این دیدار در پیامی به حجت الاسلام و المسلمین سید عزالدین فرزند آیت الله حکیم، نوشت: "دوست و برادر عزیزم؛ به اندازه کافی کلمات محبت آمیز برای بیان تشکر به خاطر ترتیب دادن فرصت دیدار با پدرتان را ندارم. دیروز در نجف اشرف اساس و عصاره ایمان و محبت را احساس کردم. این روز یکی از مهمترین روز های معنوی برای من است و این یک امتیاز و افتخار بزرگی است. امیدوارم که به زودی در بغداد با شما ملاقات کنم."

بعد از انتشار خبر ارتحال آیت الله حکیم، مترجم سفارت صربستان پیامی به فرزند معظم له فرستاد و نوشت: "سلام علیکم، آیا خبر درگذشت صحیح است؟ سفیر خیلی بی تاب شده است!".

بعد از اینکه سفیر از خبر درگذشت آیت الله حکیم اطمینان یافت، این پیام را نوشت: "برادر عزیزم، امیدوارم تسلیت صمیمانه مرا پذیرا باشی. مانند پدرم، محبت ایشان را احساس کردم. هرگز سخنان حکیمانه ایشان را فراموش نخواهم کرد و تا نفس دارم برای ایشان دعا خواهم کرد. قوی و سربلند باشید".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha