جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 982591
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
روح الله رفعتی پور

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع «بررسی مسائل روز با تاکید بر مسئله ی کارشکنی های جمهوری آذربایجان» برگزار شد.

  به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، روح الله رفعتی پور، در نشست سیاسی با موضوع «بررسی مسائل روز، با تاکید بر مسئله‌ی کارشکنی های جمهوری آذربایجان» در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان با اشاره به اهمیت انقلابی گری در عرصه‌ی‌ های مختلف جامعه، گفت: اقدام انقلابی مسأله ای است که جامعه‌ی ما همیشه نیازمند آن است، اما باید بدانیم که انقلابی گری با تصمیم عجولانه و بدون دوراندیشی بسیار متفاوت است. دوران دفاع مقدس، الگوی جامعی از اقدام انقلابی است و با مطالعه و دقت در تاریخ آن دوران، می‌توانیم به الگو و معیار صحیحی برای واکنش به مسائل روز جامعه دست یابیم.

وی با بیان کارشکنی‌ها و سنگ اندازی‌های اخیر جمهوری آذربایجان و برخورد صحیح ایران در مقابله با اقدامات این کشور، افزود: با توجه به اقدامات خصمانه‌ی جمهوری آذربایجان، عده‌ای در داخل کشور می‌گویند باید با آن‌ها وارد جنگ شویم. اما باید عرض کنم که این افراد متاسفانه، تعریف صحیحی از معنای انقلابی گری ندارند، زیرا حدود ۸۰ درصد از مردم این کشور، شیعه هستند. از طرفی، برخی از مردم آذربایجان با آذری زبان های کشور ما، قرابت و رابطه‌ی خویشاوندی دارند، بنابراین اگر ما دفاع مقدس را الگوی خویش قرار دهیم، هرگز حاضر نخواهیم شد، انسانیت و مردانگی را زیرپا بگذاریم و خودمان، آغازگر تحرکات نظامی باشیم.

رفعتی پور، در ادامه به تبیین کارشکنی‌های اخیر جمهوری آذربایجان پرداخت و اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی ایران به گونه‌ای است که از طریق ترکیه، آذربایجان و ارمنستان  با اروپا در ارتباط هستیم. اگر حکومت آذربایجان، بتواند با تجاوز به خاک ارمنستان، راه ارتباطی ما را ببندد، از طرفی، اگر خود این کشور و ترکیه نیز با توافق با یکدیگر، راه ما را مسدود نمایند، در نتیجه، مسیر ارتباطی ما با اروپا قطع خواهد شد، که این مسأله علاوه بر تهدیدهای امنیتی، خسارت‌های اقتصادی سنگینی را نیز، در پی خواهد داشت. بنابراین، برای پاسخ به اقدامات آذربایجان، باید پاسخ سنجیده و حساب شده‌ای داد، تا منافع ملی ما به خطر نیفتد.

وی در ادامه، با بیان استراتژی کنونی ایران در ارتباط با نحوه‌ی تردد در کشورهای منطقه، عنوان کرد: به حول و قوه‌ی الهی، شرایطی فراهم گردید تا نفتکش‌های ما بتوانند به ونزوئلا، لبنان و سوریه تردد نمایند. از طرف دیگر با تشکیل دولت انقلابی و روحیه‌ی استکبارستیزی این دولت در منطقه، ضربه‌ی سهمگینی به آمریکا و اسرائیل وارد شد. به همین دلیل آن‌ها تصمیم گرفتند از طریق متحدان خویش در منطقه وارد عمل شوند. در نتیجه با توجه به شرایط بحرانی عربستان که درگیر جنگ با یمن است، بهترین گزینه را حکومت ضد شیعی آذربایجان یافتند و  اکنون از طریق آن، می‌خواهند به ایران ضربه بزنند.

کارشناس مسائل سیاسی، به قدرت نظامی ایران در ارتباط با روش پاسخ به متجاوزان اشاره کرد و گفت: ما هیچ گاه شروع کننده‌ی جنگ نخواهیم بود، اما اگر اقدام خصمانه‌ای توسط آذربایجان صورت گیرد، آن را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت و می‌توانیم چنان درس عبرتی به آن‌ها بدهیم تا دیگر فکر تجاوز به خاک ایران را نداشته باشد.

وی در پایان، با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی مسائل روز جامعه و از بین بردن شبهات پیرامون آن برای مردم، تصریح کرد: انقلابی گری به معنای بی گدار به آب زدن نیست و ما همیشه باید همه‌ی جوانب را در نظر بگیریم و پس از آن اقدام نماییم. از طرفی باید علاوه بر بصیرت افزایی خود، نسبت به مسائل جامعه و جهان، دیگران را نیز نسبت به آن، آگاه نماییم تا بتوانیم، موضوعات را به صورت درست و منطقی حل نماییم و اگر این گونه عمل کنیم، یقینا قادر به کنترل بسیاری از تحرکات احساسی و تشنج‌هایی که در جامعه ایجاد می‌شود، خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha